schone xp installatie; beeldresolutie niet aan te passen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Ik heb vanmiddag eem compaq D51S (gebruikt) voor mijn vrouw gekocht. De verkoper had daar een illegale xp corporate versie op geinstalleerd. Zelf heb ik nog een keurige legale xp pro liggen dus ik dacht ik installeer die en we zijn weer keurig bezig. Installeren ging probleemloos, maar nu dat klaar is zit ik met koeieletters (640x480 pixels) en dit is niet aan te passen bij eigenschappen voor beeldscherm. Bij het schuifje van de beeldscherm resolutie staat alleen maar minder en meer, maar het schuifje kan ik niet naar meer schuiven. De kleurkwaliteit staat op laagst (4 bits) en ook dat kan ik niet wijzigen. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
mvrgr. Martin.

de drivers van je videokaart al geinstalleerd????????????
ook de drivers van je moedrbord cd niet vergeten he

Laatst bewerkt:
Oh:o dan heb ik een probleem. Ik heb namelijk geen idee wat er in zit. Dit tweedehandsje is alleen bedoeld voor internet en school voor mijn vrouw en dochter. Toen die illegale versie erop zat deed alles het prima:confused:

Dikwijls zijn er ook stickers op de laptop geplakt die enige informatie kunnen bieden (type grafisch chip,....). Indien er een apart grafische kaart inzit vind je normaal een sticker van ATI of Geforce nvidea terug (bij notebooks is dit meestal (Geforce ... GO)

Hoi,

Nou ja, één geruststelling. Als hij onder een eerdere versie van WinXP wél goed draaide, dan zijn ook de drivers nog 'ergens' beschikbaar.
Enige hulp van degene van wie je hem 'geregen' hebt, kan wellicht uitkomst bieden.

Het is geen laptop maar een gewoon pc'tje. Gewoon een van die compaq evo's die je bij honderden op marktplaats tegenkomt.

Ik probeer ne eerst met dat ding op internet te komen. Dat zou eigenlijk moeten lukken:rolleyes:

Harry, Ik krijg zoveel dat ik absoluut niet weet (en begrijp) wat ik moet downloaden.

Hoi !

Tja, heb je nu Everest al es gedraaid ?

Op de Compaq-site zie ik geen VGA-drivers, dus zal er een losse videokaart inzitten !

Audio en netwerkdrivers heb je zeker nodig, evenals de sytem software management.

Daar zou ik maar mee beginnen.

Greetz,

Harry.

De verkoper had daar een illegale xp corporate versie op geinstalleerd. Zelf heb ik nog een keurige legale xp pro liggen dus ik dacht ik installeer die en we zijn weer keurig bezig.
Even terug naar het begin: de activatie (binnen 30 dagen) zal niet lukken. De productcode is al bekend bij Microsoft, door jouw activatie. Hetzelfde productienummer weer aanmelden wordt dan geweigerd als een illegale actie.

Heb je nu met Everest kunnen werken? Heb je het programma gedownload op jouw PC, op een CD-RW gebrand en op de PC van je vrouw geinstalleerd?

Laatst bewerkt:
Ik heb xp gewoon weer geactiveerd en dat ging zonder problemen. Het zou toch niet kloppen als ik een dure xp zou kopen, na verloop van tijd over zou stappen op een andere pc, en dan windows niet meer kunnen activeren. Systeem is uiteraard wel verwijderd van de pc waar het op zat.
Harry, het is toch gelukt met die link:D Het heeft een uur of 4 geduurd, maar het werkt allemaal!! Als ik die bestandjes wilde downloaden en op cd wilde branden, kreeg ik de melding "u heeft geen rechten om deze map te openen, neem contact op met de beheerder". Hoe het uiteindelijk met een hoop geklooi toch gelukt is weet ik niet eens meer, maar het werkt. Dit forum heeft me al van heel wat problemen afgeholpen:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan