Schone XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huijsmans

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2001
Heb geprobeerd een nieuwe start te maken om van alle oud vuil af te zijn.
Mijn Windows XP staat echter een nieuwe start niet toe want ik krijg de melding dat de aanwezige installatie nieuwer is dan de CD kan bieden. Heb daarna alle update-downloads verwijderd maar krijg nog steeds dezelfde melding. Weet nu niet hoe ik een blanco start kan maken vanaf de CD-rom. Moet wél want iemand is bij reparatie zo vriendelijk geweest tijdens het opstarten allerlei rommel mee te geven. Die had ik zo goed mogelijk verwijderd maar ik krijg nog steeds hinderlijke flitsen die ik weg wil hebben. De reparateur kan mij -zegt ie- niet helpen. Vandaar mijn pogingen om alles zélf op te lossen.

Zorg dat je opstart vanaf de Windows XP cd-rom, dan gaat de setup beginnen en krijg je de mogelijkheid de schifj leeg te maken(formateren).
De melding die je krijgt, heeft waarschijnlijk te maken dat je Servic pack 1 of 2 geinstalleerd hebt.

Probleem is dat de instalatie CD-rom van mijn Windows XP na activeren niet de mogelijkheid geeft de vorige installatie te wissen of te overschrijven. Windows staat bij mij op schijf C en mijn back-upbestanden op station D.
Ik wil dus eigenlijk station C formetteren.
Hoe???

Je zorgt ervoor dat, bij opnieuw op te starten de CD in de CDrom lezer zit, en dat je in de bios (die kan je openen door bij het opstarten van de PC op Del of op F2/F12 te drukken) je CDrom lezer eerst laat booten, voor de HD dus... (Dit kan je veranderen in boot sequence.) Dan start de PC op de CDrom, meestal door op een toets te drukken na het opstarten (dit wordt gevraagd.) Dan is het gewoon de stappen volgend die je wil uitvoeren, dan kom je op een lijst met alle partities en/of harde schijven, kies voor installeren op de partitie naar keuze, kies dan voor formatteren...
Nu gaat hij de partitie formatteren en windows XP installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan