School laptop €400~€500

• Onderwerp starter Onderwerp starter L0ki
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

L0ki

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Ik heb even vluchtig gezocht of deze vraag al bestond, maar kwam vooral vragen tegen met een hoger budget. ^^

Ik zou graag voor een laptop willen aanschaffen die wel tegen een stootje kan, vlot is met internet en die een flinke accu heeft.

Misschien vraag ik teveel, gezien het budget, maar ik hoop dat het zo wel moet lukken.
Bij voorbaat dank. ^^

Edit: ik heb nu deze gevonden, iemand ervaring mee? http://azerty.nl/1-1239-225879/msi-vr630-231nl-athlon-x2-ql.html

Laatst bewerkt:
Euhm..

Wat erg belangrijk is met laptops. Precies weten wat je wilt. :thumb:
Je kan een laptop nemen met een mooi groot scherm en een veel mindere processor:confused:
Of juist een klein scherm met een redelijk snelle processor.:D
Of een mooi groot scherm en snelle processor. Ben je meer kwijt uiteraard . :)
AMD of Intel ??

Heb even bij Bol.com gekeken en..

Acer Aspire 7530-623G25MN - 3072 MB / 250 GB >> AMD Athlon 64 X2 -Windows vista Home prem.
Draadloos - 802.11b, 802.11g, 802.11n ) hij weegt 3.8kg . Op gebied van accu duur weet ik niet veel. Li-ion-accu.
http://www.bol.com/nl/p/notebooks-pc-accessoires/acer-aspire-7530-623g25mn-3072-mb-250-gb/9000000006742710/index.html Deze bevat een dual-core processor,3GB aan intern geheugen en 250GB HD - 17inch scherm,draadloos uiteraard,dvd brander,5-in-1-kaartlezer. Deze is eigenlijk ideaal voor school werk en thuis gebruik.

Meer informatie >> http://www.laptopshop.nl/product/71631/acer-aspire-7530-623g25mn.html

Of je moet voor een intel gaan.. Die in mijn opzicht minder waard voor je geld is.
Acer Aspire 5738Z-423G16MN - 3072 MB / 160 GB >> Intel pentium-dual core
http://www.bol.com/nl/p/notebooks-pc-accessoires/acer-aspire-5738z-423g16mn-3072-mb-160-gb/9000000006574158/index.html#product_images Deze bevat een Intel dual-core processor. heeft een 15.6 inch beeldscherm en maar 160GB aan HD ruimte.

Gewoon een voorbeeld.
400-500€ is dus voldoende geld voor een school laptop.
Succes!

Laatst bewerkt:
@ hierboven

Hij wil een laptop die tegen een stootje kan. Dan moet je juist géén acer nemen. Die staan niet bepaald bekend om hun sterkte. Acer is een budget merk. Daarbij gaat moet je niet op al te veel degelijkheid rekenen. Er zijn soms uitzonderingen, maar dat is beperkt

Maar ik heb even naar een alternatief gezocht. Ook ik kom op o.a. een acer uit. Als je een wat sterkere laptop zoekt, die wat kan hebben, moet je deze niet nemen. Hij is ook wat duurder maar hij heeft wel een hele lange batterij tijd.
Acer timeline

Maar ik heb ook even verder gezocht. Ik kwam vervolgens bij deze uit. Een hp. De batterij is een stuk minder (3 uur op volle belasting (nog steeds veel maar de acer houdt het 6 uur)). Hij is echter wel een stuk sneller, heeft een groter scherm, heeft een numpad en biedt meer functionaliteit
Hp probook

Hij is wel een beetje boven je budget, maar dan heb je ook een goede laptop.

@ hierboven

Hij wil een laptop die tegen een stootje kan. Dan moet je juist géén acer nemen. Die staan niet bepaald bekend om hun sterkte. Acer is een budget merk. Daarbij gaat moet je niet op al te veel degelijkheid rekenen. Er zijn soms uitzonderingen, maar dat is beperkt

Maar ik heb even naar een alternatief gezocht. Ook ik kom op o.a. een acer uit. Als je een wat sterkere laptop zoekt, die wat kan hebben, moet je deze niet nemen. Hij is ook wat duurder maar hij heeft wel een hele lange batterij tijd.
Acer timeline

Maar ik heb ook even verder gezocht. Ik kwam vervolgens bij deze uit. Een hp. De batterij is een stuk minder (3 uur op volle belasting (nog steeds veel maar de acer houdt het 6 uur)). Hij is echter wel een stuk sneller, heeft een groter scherm, heeft een numpad en biedt meer functionaliteit
Hp probook

Hij is wel een beetje boven je budget, maar dan heb je ook een goede laptop.

Bedankt voor het zoeken, maar deze zijn toch echt boven mijn budget.

En tinkywinki, de acer aspire klinkt inderdaad goed. Vergeleken met die andere heb je voor een tientje meer flink wat meer geheugen en een groter beeldscherm.

:p

Acer is inderdaad bekend om zwakheid. Ligt er natuurlijk ook aan hoe je er mee omgaat.
Maar als je een laptop zoekt die tussen de 400-500€ zit. Dan zou ik toch voor een acer gaan. Of je komt op Atom/ celeron cpu's uit.
Hp heeft in mijn ogen zeer goede laptops net als Apple:D

Graag gedaan,
Gr tinkywinki,

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan