School laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creqaw

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2009
Goedeochtend/midag/avond lezers,

Ik ben op zoek naar een laptop voor school en ik wil graag dat die aan 2 eisen voldoet namelijk een 13.3 inch scherm hebben en een Core i5 processor hebben. Groter scherm vind ik persoonlijk erg vervelend om mee te nemen en processor; ik heb liever geen langzame laptop.

Ik gebruik pricewatch van Tweakers om winkels te vinden en prijzen/laptops te vergelijken en ik kwam tot de conclussie dat het nog best moeilijk is zo'n soort laptop te vinden.
Qua merk prefereer ik Asus, Vaio, Samsung en Dell vanwege eerdere goede ervaringen.
De eerste 3 merken hebben wel redelijke laptops maar Dell schijnt ze ook te hebben en nog goedkoper ook. Uiteraard worden de Dell laptops dan wat interessanter.

Op het moment heb ik deze 2 Dell laptops op het oog:
Inspiron 14z; Ander formaat maar goede prijs en ziet er goed uit.
Vostro v131; Iets kleiner nog en goede prijs.

Dell geeft ook verscheidene kortingen (e.g. 50 euro korting op Vostro vanaf 499 euro, Inspiron 5% korting vanaf 599 euro)

Jullie mening hierover word op prijs gestelt, suggesties voor andere laptops zijn ook welkom indien mogelijk maar ik denk niet dat ze Dell gaan verslaan qua specs en prijs.

Maximaal wil ik er 600 euro aan uitgeven, meer is echt niet mogelijk.

Bij voorbaat dank.

//edit Update
De Inspiron laptops zijn plotseling beter geworden naar mijn mening; ik zie nu ineens dat de Inspiron laptop prijzen inclusief btw zijn en de Vostro laptops exclusief btw. Dit maakt de Inspirons een stuk goedkoper.

Inspiron = 549 euro
Vostro = ((549 - 50)x1.19) = 593.81 euro

//edit Plaatje ter vergelijking:
Z9454.jpg

Vostro:
Pros
*13.3 inch
*7200RPM HD
*Lichter
*6 cell battery
Cons
*320GB HD
*Lelijker
*Duurder

Inspiron:
Pros
*Mooier
*Goedkoper
*500GB HD
Cons
*4 cell battery
*5400RPM HD
*Groter
*Zwaarder

Laatst bewerkt:
Topic verplaatst van aankoop nieuw systeem/upgraden ---> Laptop(of de aankoop daarvan)

Succes met je vraag.

Bedankt voor het verplaatsen, ik had eerlijk gezegt niet gezien dat er een laptop forum was.

kijk eens op marktplaats voor een van deze laptop 2 hands misschien goedkoper

Marktplaats is nou niet mijn eerste keuze om dure electronica te kopen maar ja, ik heb iets gevonden. Het is een Vostro en de verkoper probeert hem voor 10 euro minder te verkopen dan de Dell website, dan betaal ik liever 10 euro meer en heb ik geen 2e hands laptop.

De Inspiron laptops zijn plotseling beter geworden naar mijn mening; ik zie nu ineens dat de Inspiron laptop prijzen inclusief btw zijn en de Vostro laptops exclusief btw. Dit maakt de Inspirons een stuk goedkoper.

ik zou laptop ed niet 2de hands kopen omdat je niet weet wat er mee is. en meestal als je een probleem krijgt heb je geen garantie meer.

ik zou laptop ed niet 2de hands kopen omdat je niet weet wat er mee is. en meestal als je een probleem krijgt heb je geen garantie meer.

Dat is een andere reden waarom ik geen 2e hands wil en ik heb de OP geüpdate met wat prijs info.

13 inch wel erg klein ik raad tog minimaal een 15,6 inch laptop aan zeker voor school werk
anders krijg je last van het omlaag kijken/nek
en er bestaan lichte 15,6 inch laptops btw...

Ik zag vanmorgen in de metro de Dell inspiron 14z met
2de generatie i5-2430m proccesor
6gb ram
750 gb harde schijf

600 euro
dit is een nieuwjaarsaanbieding van dell

/facepalm, die heb gezien op de site maar iets van 6x over heen gelezen en niet gechecked. Zal het nu even bekijken.
13 inch wel erg klein ik raad tog minimaal een 15,6 inch laptop aan zeker voor school werk
anders krijg je last van het omlaag kijken/nek
en er bestaan lichte 15,6 inch laptops btw...

We hebben hier in huis een 15.4 (of was het nou 15.6?) en ik heb een poging gedaan tot het gebruik van die maar dat vond ik toch wel te groot. MacBooks zijn zelfde ook 13.3 inch en daar hoor je toch ook nooit iemand over klagen?

Die Inspiron 14z voor 599 is eigenlijk perfect voor mij. Zijn er redenen waarom ik hem niet zou moeten nemen? (batterijduur? Bouwkwaliteit?)
//edit Een flaw gevonden in de laptop, het heeft een 4 cell battery en de Vostro een 6 cell en dit is toch wel erg belangrijk aangezien ik niet altijd een stopcontact bij de hand heb.

Laatst bewerkt:
ik heb niet veel verstand van accu's maar ik heb een 6 cell accu die gaat ongeveer 3 uur mee(word,excel ed). klasgenoot heef ook 6 cell accu en die gaat bij dezelfde dingen ongeveer een uur mee.

zijn laptop is wel 1,5 jaar ouder dus kan ook daar aan liggen.

Iniedergeval, Inspiron valt af vanwege batterij issue en de 593.81 euro is nu mijn hoofdkeuze, nog andere suggesties?
ik heb niet veel verstand van accu's maar ik heb een 6 cell accu die gaat ongeveer 3 uur mee(word,excel ed). klasgenoot heef ook 6 cell accu en die gaat bij dezelfde dingen ongeveer een uur mee.

zijn laptop is wel 1,5 jaar ouder dus kan ook daar aan liggen.

Dat zou wel kunnen kloppen, Lithium Ion batterijen verliezen ongeveer 5% van hun capaciteit per maand. 3x0.95^16=1.3 uur na 1.5 jaar.

//edit Zie niet dat de duurste variant van de Inspiron 14z wel een 6 cell battery heeft, dat en 5% korting maakt het toch wel wat aantrekklijker vooral vanwege meer RAM en grotere HD.
//edit 649 euro variant van de Inspiron 14z met 70.45 euro korting.

Laatst bewerkt:
kun je beter die dure kopen. heb je langer plezier van en dat voor 50 euro meer.
zit trouwens niet zo'n beste videokaart in. dus veel gamen kun je niet, wat voor programma's gebruik je voor school?

Laatst bewerkt:
De Inspiron 14z (duurste variant) is eigenlijk 20 euro goedkoper met kortingen dan de 2e Vostro variant met alle kortingen dus het ziet er naar uit dat het de Inspiron word, ik moet alleen wel even kijken naar reviews of er misschien vage problemen mee zijn.

//edit Het schijnt een positief gereviewde laptop te zijn en ik heb hem dus dan ook besteld.
Uiteindelijke specs zijn dus geworden:
Core i5 2430M
8GB RAM
750GB 7200RPM HD
6 cell battery
14 inch
1.92 KG

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan