Goedeochtend/midag/avond lezers,
Ik ben op zoek naar een laptop voor school en ik wil graag dat die aan 2 eisen voldoet namelijk een 13.3 inch scherm hebben en een Core i5 processor hebben. Groter scherm vind ik persoonlijk erg vervelend om mee te nemen en processor; ik heb liever geen langzame laptop.
Ik gebruik pricewatch van Tweakers om winkels te vinden en prijzen/laptops te vergelijken en ik kwam tot de conclussie dat het nog best moeilijk is zo'n soort laptop te vinden.
Qua merk prefereer ik Asus, Vaio, Samsung en Dell vanwege eerdere goede ervaringen.
De eerste 3 merken hebben wel redelijke laptops maar Dell schijnt ze ook te hebben en nog goedkoper ook. Uiteraard worden de Dell laptops dan wat interessanter.
Op het moment heb ik deze 2 Dell laptops op het oog:
Inspiron 14z; Ander formaat maar goede prijs en ziet er goed uit.
Vostro v131; Iets kleiner nog en goede prijs.
Dell geeft ook verscheidene kortingen (e.g. 50 euro korting op Vostro vanaf 499 euro, Inspiron 5% korting vanaf 599 euro)
Jullie mening hierover word op prijs gestelt, suggesties voor andere laptops zijn ook welkom indien mogelijk maar ik denk niet dat ze Dell gaan verslaan qua specs en prijs.
Maximaal wil ik er 600 euro aan uitgeven, meer is echt niet mogelijk.
Bij voorbaat dank.
//edit Update
Inspiron = 549 euro
Vostro = ((549 - 50)x1.19) = 593.81 euro
//edit Plaatje ter vergelijking:
Vostro:
Pros
*13.3 inch
*7200RPM HD
*Lichter
*6 cell battery
Cons
*320GB HD
*Lelijker
*Duurder
Inspiron:
Pros
*Mooier
*Goedkoper
*500GB HD
Cons
*4 cell battery
*5400RPM HD
*Groter
*Zwaarder
Ik ben op zoek naar een laptop voor school en ik wil graag dat die aan 2 eisen voldoet namelijk een 13.3 inch scherm hebben en een Core i5 processor hebben. Groter scherm vind ik persoonlijk erg vervelend om mee te nemen en processor; ik heb liever geen langzame laptop.
Ik gebruik pricewatch van Tweakers om winkels te vinden en prijzen/laptops te vergelijken en ik kwam tot de conclussie dat het nog best moeilijk is zo'n soort laptop te vinden.
Qua merk prefereer ik Asus, Vaio, Samsung en Dell vanwege eerdere goede ervaringen.
De eerste 3 merken hebben wel redelijke laptops maar Dell schijnt ze ook te hebben en nog goedkoper ook. Uiteraard worden de Dell laptops dan wat interessanter.
Op het moment heb ik deze 2 Dell laptops op het oog:
Inspiron 14z; Ander formaat maar goede prijs en ziet er goed uit.
Vostro v131; Iets kleiner nog en goede prijs.
Dell geeft ook verscheidene kortingen (e.g. 50 euro korting op Vostro vanaf 499 euro, Inspiron 5% korting vanaf 599 euro)
Jullie mening hierover word op prijs gestelt, suggesties voor andere laptops zijn ook welkom indien mogelijk maar ik denk niet dat ze Dell gaan verslaan qua specs en prijs.
Maximaal wil ik er 600 euro aan uitgeven, meer is echt niet mogelijk.
Bij voorbaat dank.
//edit Update
De Inspiron laptops zijn plotseling beter geworden naar mijn mening; ik zie nu ineens dat de Inspiron laptop prijzen inclusief btw zijn en de Vostro laptops exclusief btw. Dit maakt de Inspirons een stuk goedkoper.
Inspiron = 549 euro
Vostro = ((549 - 50)x1.19) = 593.81 euro
//edit Plaatje ter vergelijking:

Vostro:
Pros
*13.3 inch
*7200RPM HD
*Lichter
*6 cell battery
Cons
*320GB HD
*Lelijker