School Marks

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koen B

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2009
Hallo iedereen,

Ik ben schoolgaand ( 5Vwo ) en ik heb altijd al behoefte gehad aan een programma om mijn toetsresultaten op te kunnen slaan, gemiddelden te kunnen berekenen, kunnen berekenen wat ik voor mijn volgende toets moet halen om een aangegeven niveau (punt) gemiddeld te staan, exporteren naar tekst en excel en nog veel meer. Vaak waren deze programma's duur en ik ben pas begonnen met VB programmeren en dit leek mij een leuk project om mee te beginnen. Na een paar weken werk is het nu denk ik bijna af.

Zouden jullie op bugs kunnen testen? Er zit een voorbeeldfile bij.
Alvast bedankt.

Screenshots:

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Download:

http://www.megaupload.com/?d=Q71W2287

Bedankt voor het testen!

disclaimer: (voor het geval dat :p)
**In geen geval kan de ontwikkelaar aansprakelijk gesteld worden voor schade aangericht door het programma**

Bijlagen

• screen1.jpg
    screen1.jpg
    84,7 KB · Weergaven: 302
  • screen2.jpg
    screen2.jpg
    84,3 KB · Weergaven: 284
  • screen3.jpg
    screen3.jpg
    12,6 KB · Weergaven: 266
Laatst bewerkt:
Leuk idee en mooi programma. :D
Er zijn een paar dingen die mij opvallen, zoals het missen van vakken (Informatica o.a.).
Klikken op een cel om het cijfer toe te voegen of te bewerken zou wel handig zijn.
Verder weet ik niet wat de ABC en D toetsen zijn.
Bij "Volgende toets berekenen" moet je het limiteren tot een 10, aangezien ik een 20 zou kunnen berekenen, en om een 10 te gaan staan bij een slecht cijfer, kreeg ik de melding dat ik een 13 zou moeten halen, wat dus niet kan (handiger is dus om een melding te geven van "Je kunt geen ## halen omdat het een te laag cijfer is", of iets in die richting).
Daarnaast kun je ook meerdere toetsen van een vak in 1 week krijgen (SO en PW), dus misschien is de weekindeling niet het beste idee.

Veel succes verder! :thumb:

Mvg,
Martijn

Leuk idee en mooi programma. :D
Er zijn een paar dingen die mij opvallen, zoals het missen van vakken (Informatica o.a.).
Klikken op een cel om het cijfer toe te voegen of te bewerken zou wel handig zijn.
Verder weet ik niet wat de ABC en D toetsen zijn.
Bij "Volgende toets berekenen" moet je het limiteren tot een 10, aangezien ik een 20 zou kunnen berekenen, en om een 10 te gaan staan bij een slecht cijfer, kreeg ik de melding dat ik een 13 zou moeten halen, wat dus niet kan (handiger is dus om een melding te geven van "Je kunt geen ## halen omdat het een te laag cijfer is", of iets in die richting).
Daarnaast kun je ook meerdere toetsen van een vak in 1 week krijgen (SO en PW), dus misschien is de weekindeling niet het beste idee.

Veel succes verder! :thumb:

Mvg,
Martijn

Hoi Martijn,

Op dit moment ben ik nog bezig met het toevoegen van een aanpassen menu, dat komt er zowiezo aan :thumb: Het geeft wel wat problemen omdat de toetsen in een file geschreven staan die ik er dan uit zou moeten halen. Bijna klaar trouwens ;)
A B C D werken ze bij mij op school mee, maar dat kan ik makkelijk aanpassen als ik andere aanvragen krijg :rolleyes: Hoger dan een 10 ga ik naar kijken, moet niet zo'n probleem zijn.
Heb je misschien een beter idee voor de weekindeling? Ik kon zelf niks verzinnen...

Bedankt voor je support!

Koen

Nieuwe versie: 1.8

Er is nu een toets aanpassen menu, op aanvraag van MartijnvBerkel bedankt daarvoor. Ook het volgende toets berekenen menu is aangepast.
Verder is er een nieuwe installer gebruikt.

attachment.php

Bijlagen

• screen4.JPG
    screen4.JPG
    8,9 KB · Weergaven: 223
Laatst bewerkt:
Kun je hem op Mediafire uploaden? Megaupload doet bij mij nogal raar op dit moment. ;)

EDIT: Laat maar, is al gelukt. ;)

Laatst bewerkt:
Schoolmarks-Vak toevoegen

Hoi,

Is het mogelijk om een vak toe te voegen, Ik geef een technisch vak maar dat staat er niet tussen.

George

wat is dat vak dan? en heb je eventueel een afkorting dan kan ik het erbij zetten.

Heel netjes en een heel goed concept! Ik zou echter ook nog iets aan die weekindeling doen. Nu, ik zou het graag gebruiken, maar die afkortingen zijn voor mij totaal niet duidelijk. Misschien zou je beter volle woorden gebruiken in plaats van afkortingen. Enkele van mijn vakken staan er ook niet tussen denk ik.

Mijn vakken: Lichamelijke opvoeding, Frans, Nederlands, Biologie, Fysica, Chemie, Esthetica, Wiskunde, Engels, Godsdienst, Onderzoeksvaardigheden, Geschiedenis, Aardrijskunde

Laatst bewerkt:
ja precies, lichamelijke opvoeding heb ik weggelaten omdat bij mij op school geen cijfers daaraan worden gegeven, maar die andere vakken zal ik toevoegen!

Post je de laatste nieuwe versie als je al mijn vakken toegevoegd heb?

Grts

Bij ons op school werken ze met wegingen (20%, 14%, etc) en dus niet A, B, C en D. Een beschrijving van de toets zou ook wel handig zijn. Zou je dit in het programma kunnen verwerken? Ik zou het ook overzichtelijker vinden als onvoldoendes automatisch rood worden weergegeven (< 5,5).
Verder zou ik een niet-installatie versie prettiger vinden.

Verbeter je deze punten, dan zal ik het zeker gebruiken! :D

Laatst bewerkt:
Bij ons op school werken ze met wegingen (20%, 14%, etc) en dus niet A, B, C en D. Een beschrijving van de toets zou ook wel handig zijn. Zou je dit in het programma kunnen verwerken? Ik zou het ook overzichtelijker vinden als onvoldoendes automatisch rood worden weergegeven (< 5,5).
Verder zou ik een niet-installatie versie prettiger vinden.

Verbeter je deze punten, dan zal ik het zeker gebruiken! :D

Bij ons op school werken ze in klassen 5 en 6 ook met wegingen (procenten) Dus dat zit er al in verwerkt bij ons heet dat PTA. Met een beschrijving ben ik ook al bezig, moet niet veel problemen opleveren. Ik heb nog een kleine bug te verwerken en daarna zal ik het hier posten. Een niet-installatie versie gaat denk ik niet lukken ben ik bang...

Ziet er goed uit! Ik gebruik het al. :thumb:
Linksonderaan staan tekstvakken waar informatie in komt te staan, maar ik kan de gegevens dan niet bewerken, dus je kunt het beter of bewerkbaar maken, of labels ervoor in de plaats zetten. (Of textboxjes met achtergrondkleur op ButtonFace)
Misschien kan er ook nog een rij met aantal onvoldoendes bij (net zoals gemiddelde en aantal toetsen).
Rechtsonder is het ook nog wat leegjes, wellicht kun je daar wat meer informatie zetten, bijvoorbeeld Totaal aantal cijfers, Totaal aantal onvoldoendes, Beste vak, Slechtste vak, etc.)

Missende vakken: Klassieke Culturere Vorming (KCV), Culturele Kunstzinnige Vorming (CKV), Antieke Cultuur (AC), Techniek (TN), Muziek (MU), Beeldende Vorming (BV), Filosofie (FI), Drama (DR), Algemene Natuurwetenschappen (ANW)

Bugs: Als je Toets berekenen kiest bij een vak waar nog geen cijfer staan, slaat het programma af met een Runtime Error.
Toets berekenen werkt niet goed (Runtime Error). Soms wordt de beschrijving niet goed opgeslagen en moet ik hem opnieuw typen.

Als je wilt, kan ik je wel helpen met bijvoorbeeld een Office 2007 interface met een lint enzo. :)

Succes! :D

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit! Ik gebruik het al. :thumb:
Linksonderaan staan tekstvakken waar informatie in komt te staan, maar ik kan de gegevens dan niet bewerken, dus je kunt het beter of bewerkbaar maken, of labels ervoor in de plaats zetten. (Of textboxjes met achtergrondkleur op ButtonFace)
Misschien kan er ook nog een rij met aantal onvoldoendes bij (net zoals gemiddelde en aantal toetsen).
Rechtsonder is het ook nog wat leegjes, wellicht kun je daar wat meer informatie zetten, bijvoorbeeld Totaal aantal cijfers, Totaal aantal onvoldoendes, Beste vak, Slechtste vak, etc.)

Missende vakken: Klassieke Culturere Vorming (KCV), Culturele Kunstzinnige Vorming (CKV), Antieke Cultuur (AC), Techniek (TN), Muziek (MU), Beeldende Vorming (BV), Filosofie (FI), Drama (DR), Algemene Natuurwetenschappen (ANW)

Bug: Als je Toets berekenen kiest bij een vak waar nog geen cijfer staan, slaat het programma af met een Runtime Error.

Als je wilt, kan ik je wel helpen met bijvoorbeeld een Office 2007 interface met een lint enzo. :)

Succes! :D

Ja ik zal het proberen aan te passen, maar toen ik een backup van dit programma aan het maken was op mijn USB-stick, crashte mijn computer door een piekstroom, en nu zijn beiden kapot. Dag programma

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan