School Taak -> S-ata Aansluitingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daaniie

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Ey , ik moet dus een taak maken over de onderdelen van de computer. Ik ben helemaal niet zo goed in de onderdelen van de computer maar wil daar graag veel over bijleren vandaar dat ik dat onderwerp moest kiezen. Ik weet dat een computer bestaat uit Moederbord en Ventilator , dus ik begon 1 voor 1 de onderdelen oppervlakkig uit te legen van het moederbord maar ik kwam bij een probleem bij de S-ata Aansluitingen. Kan iemand hier meer informatie over geven , en als je me doorverwijst naar Google , heb ik al gezocht hoor , bijna geen informatie beschikbaar. Dus graag oppervlaking S-ata aansluitingen beschrijven aub.

Grtz , Daan

Oppervlakkig?

er was IDE, een aansluiting voor harde schijven en andere interne apparaten (CD drives), deze werden met een langwerpige dunne stekker aangesloten (hadden ook een brede kabel).

Toen was er Sata, een ietwat snellere (interface) verbinding met een kleinere stekker (hebben ook een smallere kabel).

Niet te vinden in Google???

Als ik alles wat er over Sata en het verschil tussen Ide en Sata over moest typen, dan was ik nog wel een paar honderd jaar aan het typen!!!

Laatst bewerkt:
Oppervlakkig?

er was IDE, een aansluiting voor harde schijven en andere interne apparaten (CD drives), deze werden met een langwerpige dunne stekker aangesloten.

Toen was er Sata, een ietwat snellere verbinding met een kleinere stekker.

Niet te vinden in Google???

Als ik alles wat er over Sata en het verschil tussen Ide en Sata over moest typen, dan was ik nog wel een paar honderd jaar aan het typen!!!

Maar het is eigenlijk meer over wat het precies doet , bv : harde schijf slaat gegevens op , bios doet dit enz. Wel bedankt omdat verschil al uit te leggen , dat vond ik wel terug op google :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan