school

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjan445

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2010
hallo ik heb een probleem ik ga een spreekbeurt houden over hacken.
ik heb een code gemaakt voor de computer van afstand uit te schakelen.
maar hij onvoldoende rechten vor deze code te activeren.
dus wie kan mij helpen mijn school heeft unilogic/linux als serversoftware.
en een nt2000
KNIP

Laatst bewerkt door een moderator:
@Bertus,

dat is wel een beetje erg gemakkelijk en kort door de bocht....
Het is toch niet zo dat als iemand een vraag stelt waarbij in de vraagstelling het woord "huiswerk" of "opdracht" valt deze vraag maar met meteen zo beantwoord wordt.....

@arjan,

op vragen mbt hacken ga je hier geen antwoord krijgen.

Tardis

Je vraagt dus eigenlijk hoe je alle pc's een shutdown kan geven? xD
Laat gewoon een beetje cmd zien dat ziet er "Profesioneel" uit.

Wat is een Nt2000?

In aansluiting op wat Crash schreef: Die algemene link naar jouw afspeellijst van Google geeft mij geen duidelijk aanduiding (of filmpje) wat je bedoelde of geprobeerd hebt m.b.t. "ik heb een code gemaakt voor de computer van afstand uit te schakelen."

We willen, zoals je merkt, graag weten wat je zelf al bedacht had.

Voor Linux kan ik je zo snel niet helpen. Ik zou vermoeden dat je dan óf een beveiligingsgat in Linux moet gebruiken óf een backdoor óf gewoon ingelogd op een telnet of SSH (secure shell) sessie een shutdown commando geeft.

M.b.t. Windows: Maak een netwerkverbinding met de doelcomputer als iemand met Administrator-rechten of met Backup-operator rechten.
Daarna kun je gebruik maken van het shutdown.exe commando op je eigen computer om de computer op afstand af te sluiten.
Voorbeeld:
net use \\nt2000server /user:nt2000server\administrator administrator_wachtwoord
shutdown.exe -s -f -m \\nt2000server -t 60

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
M.b.t. Windows: Maak een netwerkverbinding met de doelcomputer als iemand met Administrator-rechten of met Backup-operator rechten.
Daarna kun je gebruik maken van het shutdown.exe commando op je eigen computer om de computer op afstand af te sluiten.
Voorbeeld:
net use \\nt2000server /user:nt2000server\administrator administrator_wachtwoord
shutdown.exe -s -f -m \\nt2000server -t 60

Succes,

Tijs.

Alle scholen hebben remote shutdown vanaf shutdown.exe wel geblokkeerd dus dat werkt niet :)

programa

wie dit nog meer wil doen ik heb een klein progama in vbs gebouwd.
waar hij met elke computer binnen het netwerk kan afsluiten.
dowload link:

http://nmmnpq.blu.livefilestore.com/y1pXXVwTMRXiNjh-mV0OeGG6U3_qUOQ2RTNJFG2hJAhLW9ctt5umkLz9RLQgNDo5sJ5-QAaHdlw-nmYr2Xgewvlkzxhe-NZLw8B/Shutdown.vbs?download&psid=1
morgen naar school even testen:o

Je vraagt dus eigenlijk hoe je alle pc's een shutdown kan geven? xD
Laat gewoon een beetje cmd zien dat ziet er "Profesioneel" uit.

Wat is een Nt2000?

niet alle pc maar eentje ik weet het ip dankzij ipconfig /all.
maar denk dat ik niet meer hulp nodig heb ik zal vandaag testen en zo wel dan zal ik het niet sluiten.

vandaag hoop ik. morgen en overmorgen gaat niet hebben we de admin in de klas!:cool::evil::evil:

even voor de duidelijkheid ik zit op een basisschool in groep 7 bs het spick beesel l:p:p:p:pimburg

****!!

de juf zegt: doe maar voor bij de admin hij heeft er verstand van!:evil::evil::evil::evil::evil:

Vaak kan het ook met de computernaam in plaats van het ip
Typ maar eens in cmd: net view
Je zult nu alle pc naampjes hebben van de pc's die aan staan

Vaak kan het ook met de computernaam in plaats van het ip
Typ maar eens in cmd: net view
Je zult nu alle pc naampjes hebben van de pc's die aan staan

ja weet ik heb al gedaan het stomste is op school hebben ze cmd afgeschermend ik kan hem alleen openen via kladblok cmd .bat. heb al gedaan netvieuw als ik morgenvroeg dat uit tes zal ik vast op m'n gedonder krijgen van de admin. maar bomme hopelijk werkt het :thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

niet

niet gelukt. ik was er zo dichtbij maar toen werd ik gesnapt door unilogic gelukkig niks ergs. ze wouden mij alleen bang maken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan