School

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaspertjeh

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2010
Beste Helpmij-leden,

Ik heb als opdracht, een 3D Game te maken met Unity en dan mijn school in 3D te maken. Je bent dan een poppetje die door de school heen kan lopen. :D

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste kan aanpakken?
M.vgr
Jasper :)

Hoi,

Je weet hopelijk wel wat je op je vork neemt? Dit is serieus veel werk. Je kunt je school in 3d in verschillende programma's maken. Ik zou zeggen dat je Blender moet gaan gebruiken. Het is gratis, professioneel en erg uitgebreid. Je zou ook je school met Google Sketchup kunnen maken, maar dan zul je de handel wel moeten gaan converteren naar bestandsformaten die Unity ondersteund (bijv. een blender bestand). Als je de mogelijk hebt zou je bevoorbeeld ook eens naar de studentenversie van 3ds Max kunnen gaan kijken. Je school moet daar wel voor aangemeld zijn. Die van mij is dat, en dan heb je dus de mogelijkheid om de volledige (LEGALE) versie van alle Autodesk software te gebruiken. Hier kun je daar meer info krijgen.

Als dat klaar is, is het eigenlijk niet veel werk meer in Unity, een beetje programmeren (zover dat nodig is, aangezien veel belangrijke scripts voor movements etc. al aanwezig zijn in de software).

Ik wens je veel succes, en ben benieuwd naar het resultaat!

mr32 :cool:

Jazeker, ik weet dat dit moeilijk en veel werk gaat worden. :(
Maar wat kun je met Blender dan? Daar kun je toch alleen animatie-filmpjes mee maken? :o

Ik wil namelijk dat ik er alleen door heen kan lopen.

Laatst bewerkt:
Nee, Blender is net zoals 3ds Max, Maya, Cinema4d etc. een 3d 'teken programma'. Het is dus niet alleen geschikt voor animatie, maar zeker ook vooral voor Games en gewoon 'kunst'. Met een beetje moeite kun je zelfs met Blender alleen een game maken... Op deze site kun je veel voorbeelden met uitleg vinden over Blender, kijk maar of je er iets interessants tussen ziet zitten. Het is niet heel moelijk om te leren...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan