schoolnetwerk alleen lokaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

brambee

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2009
Beste allemaal,

Ik heb een probleem op mijn stageschool.
ik heb sinds enkele weken een nieuwe laptop, met windows vista (helaas)
Als ik met mijn laptop op internet ga, gaat hij soms wel, en soms niet. de verbinding "switcht"vaak tussen wel internet, en alleen lokaal. zeer frustrerend, omdat ik veel met google earth doe, en daar een internetverbinding voor nodig is die wel even standhoud.

Ik heb al ipv6 uitgeschakeld gehad, en ook weer ingeschakeld. De netwerkbeheerder is niet bekend met het probleem van vista, en doet er dus ook niks aan.

Toen ik nog met windows xp werkte, had ik het probleem niet.

weten jullie iets?

Wat doet de verbinding als je de verbinding laat herstellen bij Vista.

Wat doet de verbinding als je een UTP kabeltje in je laptop drukt?

Als vista hem repareert, dan doet ie het wel of niet. net zoals ik opnieuw aanmeld.

Vista vindt geen problemen met de internetverbinding, of hij kan geen verbinding maken.

draadje in de laptop gaat moeilijk, omdat alle routers zijn weggewerkt in het plafond systeem.

op mijn thuisnetwerk geen problemen

Maar.. Dan zijn er ook vaste computers. En dan heb je ook van die aansluitingen in de muren zitten toch?

uhhh, ja

ik ben helaas nu niet op school. zal ik morgen moeten proberen.

wat zou ik daar kunnen ontdekken dan?

kabel inpluggen zoals ik al gezegt had. Waarvan jij zei dat het niet mogelijk was vanwege de "verstopte" router's

okee, dat lukt mij nog wel, maar hoe lost dit mijn probleem op met betrekking tot het draadloze netwerk?

in de klas zitten niet zulke aansluitingen, en ook de werkruimte niet.

iedere leerkracht heeft zijn eigen laptop gekregen met draadloos internet. aleen in 2 computerlokalen zitten de zogenaamde kastjes.

moet ik dan iets in mijn instellingen veranderen zodra ik en draadje heb ingeplugt?

Nee je hoeft als het goed is niks in te stellen. Het kan zijn dat je " Lan verbinding " in moet schakelen. Maar meestal pakt ie zelf het signaal over de kabel als je die hebt ingeplugt.

hmm, dan heb ik een gedraad netwerk, terwijl ik juist een draadloos netwerk nodig heb

Mischien even de beheerders aan hun oren trekken dat de routers even een resetje nodig kunnen zijn. Mischien dat dat helpt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan