Schoolopdracht For each, belangerijk!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laten we eens bij 1 beginnen. De te gebruiken instructies staan zelfs gegeven in de opdracht. Vertel ons dus eens waar je vast loopt. Hint. Google eens op de genoemde methodes, insert, add, removeat. Met de volledige syntax en een paar voorbeelden moet hier uit te komen zijn.

Tweede hint. Zonder in programmacode te denken, omschrijf de handeling die je moet uitvoeren in zo klein mogelijke stapjes. Probeer deze stapjes vervolgens om te zetten in code. Lukt de code niet dan is het waarschijnlijk mogelijk dat onderdeel nog op te splitsen in kleinere stapjes. Bedenk deze stap dan opnieuw en probeer daarna opnieuw.

Prima! Onthoud dat bij programmeren vaak de grenzen het meest interessant zijn. Daar gaan dingen juist mis (of net goed). Het opschuiven heb je goed gezien, maar bedenk nu eens wat er gebeurd als je bij het eerste getal komt (of het laatste als je naar rechts schuift).

De mod truc is prima om even getallen te zoeken.

Hmm, ik denk dat hij gewoon niet gaat opschuiven naar links, dus bij nud 1 /= nud 11 waardoor daar niets gaat veranderen?
Gaat gewoon 0 zijn? Of heb ik het daar mis?

Laatst bewerkt door een moderator:
nud(-1) is niet gedefinieerd in jouw programma. Dus het maakt niet uit wat die waarde is, die uitkomst is niet betrouwbaar. Als het al niet een foutmelding genereerd.

Voor de rest goed gezien. De rechtse waarde zul je moeten vullen met de meest linkse. De rest van het opschuiven kan met een loop. Loop het in gedachten maar eens door. Als je er goed over nadenkt zul je ontdekken dat er maar 1 manier is om het goed te doen. Alle andere volgordes van handelingen leveren niet het gewenste resultaat.

@CrazySoccer Gebruik de reageerknop ipv de quoteknop om te reageren. Wanneer je direct reageert op een reactie is het niet nodig om dat bericht te quoten. Onnodig quoten heet dat, hetgeen niet gewenst is.

Ik zou eerder de methodes insert en removeAt gebruiken om links en rechts te gaan. Ik lees het volgende in je opdracht:" Vergeet natuurlijk niet om de waarden in de verschoven lijst zichtbaar te maken in de NumericUpDowns. Ook dit mag je doen met een for each lus".
Wat jij schrijft: "gbxGetallen.Text = String.Format("Grootste getal: {0} - Positie: {1}", grootste, positie)" Zal de tekst bovenaan in de groupbox verschijnen, maar je numericupdowns nemen geen waarden aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan