schoon schip maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik ben bezig met het overbrengen van de inhoud van mijn oude computer (onder xp) naar een nieuwe, met Vista. Daarvoor gebruik ik het programma Easy Transfer.
iedere keer blijkt mijn externe harddisk weer te klein te zijn (450 Gb) en kan ik opnieuw beginnen. mij dunkt dat er veel rommel op de oude pc staat. Kan ik IE5-documentjes (daar heb ik er heel veel van) gewoon weggooien?
En wat moet ik doen met WINTT-bestandjes waarvan er veel beginnen met $N? is dat ook ballast die ik zonder meer kan verwijderen?
Wie helpt mij hiermee? misschien staat de vraag ook wel in de verkeerde rubriek. Wil je dan aangeven waar ie wel moet staan. Want ik ben het meer dan zat om voor de zoveelste keer Easy Transfer niet te kunnen voltooien en dus weer helemaal opnieuw moet beginnen/
alvast dank.
Hein

ie5 zijn tijdelijke internet bestanden dus die mogen weg :D *klikje*

Wintt zijn ook tijdelijke bestanden dus kunnen ook weg *klikje*

je kan voor het opruimen van deze bestanden ook CCleaner downloaden
*klikje*

je had deze vraag idd ergens anders neer moeten zetten volgens mij bij

besturingssysteemen > overig
of
besturingssysteemen > xp
of
besturingssysteemen > vista

office is Word excel acces en die dingen :D dat heeft hier niks mee te maken :P

dit keer is mijn antwoord goed genoeg maar veel mensen missen zo je vraag. stel dat ik er 1 van de 2 niet had geweten of had kunnen opzoeken :/ (wat een zelfvertrouwen :D)

je kan daarom op de misbruik knop drukken en er heel lief neerzetten
Code:
beste admin
ik heb per ongeluk mijn vraag in de verkeerde categorie gezet
wilt u deze alstublieft in de goede categorie [COLOR="Red"](categorie naar wens hier) [/COLOR]zetten?
bij voorbaat dank

en als je schijf nog zegt dat hij te klein is terwijl je zeker weet dat hij groot genoeg is... moet je de externe schijf even formateren naar NTFS en niet naar FAT :D
groeten mastermindzh :D

Laatst bewerkt:
nodige mappen

de meeste persoonlijke inhoud zit op documents & settings map , voor de rest is er niet veel anders dan dat ^^ tenzij je dingen in de root van je harde schijft hebt geplant ,

P.S.: programma's werken toch niet (correct) meer als je ze gewoon kopieert :)

program files etc mag je allemaal links laten liggen en als je nog wilt bezuinigen neem je alleen de map van je gebruikersnaam in documents & settings, heb je de admin/all users map ook niet mee scheelt ook wat Mb's

Laatst bewerkt:
de meeste persoonlijke inhoud zit op documents & settings map , voor de rest is er niet veel anders dan dat ^^ tenzij je dingen in de root van je harde schijft hebt geplant ,

P.S.: programma's werken toch niet (correct) meer als je ze gewoon kopieert :)

program files etc mag je allemaal links laten liggen en als je nog wilt bezuinigen neem je alleen de map van je gebruikersnaam in documents & settings, heb je de admin/all users map ook niet mee scheelt ook wat Mb's

toch is het meekopieren en het daarna uitzoeken van de program files net zo goed :P en als deze persoon alles wil kopieren zal hij er waarschijnlijk een goede reden voor hebben :D

al is het maar het terugkennen van de namen :P

alhoewel had hij dat ook met een DIR commandje kunnen doen :P

dank voor alle reacties voor dit verkeerd geplaatste (sorry, sorry) bericht. ik heb veel aan de opmerking dat alleen bestanden in instellingen gekopieerd moeten worden.intussen draait de pc volop met het hulpje van windows xp. ik hoop dat ik de bestanden nu makkkelijk op vista kan krijgen.
ik had, als reactie op een opmerking daarover de FAT-indeling al geconverteerd. Maar dat heeft het probleem niet opgelost en daarom ben ik gestopt met Easy Transfer van vista.
mijn dank voor alle goede tips en hulp, ik ben er blij mee.
groet
Hein

dank voor alle reacties voor dit verkeerd geplaatste (sorry, sorry) bericht. ik heb veel aan de opmerking dat alleen bestanden in instellingen gekopieerd moeten worden.intussen draait de pc volop met het hulpje van windows xp. ik hoop dat ik de bestanden nu makkkelijk op vista kan krijgen.
ik had, als reactie op een opmerking daarover de FAT-indeling al geconverteerd. Maar dat heeft het probleem niet opgelost en daarom ben ik gestopt met Easy Transfer van vista.
mijn dank voor alle goede tips en hulp, ik ben er blij mee.
groet
Hein

Graag gedaan :D

nu rest je nog 1 ding klik rechtsonderin (onder antwoord op deze vraag) op "Vraag opgelost"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan