Schoonmaken/opruimen vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Berichten
464
Hoi allen.
Ik loop tegen verschillende vreemde zaken aan bij de laptop van mijn schoonzus die ik opruim/schoonmaak.Ik houd het kort. Opvallend!!! 80 gig schijf opgedeeld in 4 partities.
System = C: 30 gig WinRE = D: 2 gig Drivers = E 14,6 gig (((Extra = G 27,7 gig)))
Leuk detail!!! de G partitie heb ik net zelf aangemaakt daar die ongeformatteerd onder schijfbeheer stond. Dus ongebruikt.

Kast was niet geupdate sinds 14 mnd. Dat heb ik dus nu gedaan. Service pack 2 wilde er maar niet op totdat ik er achter kwam dat op de C: schijf niet genoeg ruimte (nog maar 1 gig over) was om hem er op te zetten en daarna er op te kunnen installeren. Ik heb toen eerst via schijf beheer ruimte gemaakt door de sluimerstand te verwijderen ( 780mb) waarna ik vermoedde dat de ruimte daarna wel toereikend zou zijn. Dit laatste klopte. Staat er nu dus op.

Toch blijven er een paar vragen nu bij mij over ( ik heb zelf w xp, vandaar)

sonja.jpg

Bovenstaand plaatje geeft schijf indeling weer.

1)Is het normaal dat Vista zoveel ruimte in beslag neemt 17 gig
2)Wat doet windows.old (12 gig) in de C:
3)Hoe krijg ik de sluimerstand weer terug op de laptop
4)Mocht er niets veranderd kunnen worden aan de hoeveelheid op C: dan wordt het zaak om de nieuw aangemaakt Extra = G: bij de C: te gaan zetten zodat die een stuk groter wordt. Want in de toekomst voorzie ik problemen met de volgende update's. Hoe doe ik dat dan in Vista.

Doei, Dump.
 
1)Wel een heel groot bestand van die Vista hoor. Maar het is niet anders.
2)Inmiddels de windows.old map weggegooid op wat mogelijk essentiële bestanden na die eventueel gebruikt zouden kunnen worden. 11,9 gig vrijgekomen. Mooi dus. Kast start gewoon weer op.
3)Hier ga ik mee aan de gang. Zal wel lukken.
4)Ik laat het nu maar zo. Op de c: is nu weer genoeg ruimte en daar ging het om.

Laatste vraag. Is er in Vista, net als in wXP, een mogelijkheid om herstelpunten te verwijderen mits alles goed loopt. Dan begint ze weer met een schone lei en nog meer ruimte op de c:.
Bedankt. Doei, Dump.
 
Hartelijk dank, John, voor je tips. Alles is uitgevoerd en gelukt. Ik zet nog even met acronis een image weg op de extra G: schijf voor de toekomst. Nogmaals bedankt. Doei, Dump.
 
Graag gedaan, fijn dat het gelukt is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan