schoonmaken PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

terrence

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2003
Berichten
6
Ik heb via een marktplaats een 2e hands PC voor mijn kinderen gekocht. Het is een COMPAQ Deskpro.
Nu heb ik software Windows 2000 proff. maar ik kan die niet instaleren omdat er nog oude software op de PC zit.
Als ik opstart moet ik, na Ctr-Alt-Del, een (bijgeleverd)wachtwoord in typen. Ik krijg dan een windowsscherm.
Als ik de C-schijf wil leeghalen, wil formateren of nieuwe software (windows) wil installeren krijg ik de melding dat dit niet kan.
IS ER EEN METHODE OM RIGOREUS DE HELE C-SCHIJF SCHOON TE MAKEN EN OPNIEUW VIA DE D-SCHIJF MIJN WINDOWS 2000 TE INSTALLEREN ?
 
heb je geprobeerd met een opstartdiskette en f-disk en dan format c:? of hoe heb jij het geprobeerd. om echt alles van je harde schijf af te krijgen moet je het doen met de opstartdiskette.


Mvg,

Brecht
 
Opstarten via de Windows2000 Cd en dan via de Setup de bestaande partitie's verwijderen en een nieuwe aanmaken. Je kunt dan, na het formatteren, gewoon doorgaan met de installatie.

Let wel op. Oude Compaq's hebben een aparte partitie met daarop een programma waarmee het BIOS veranderd kan worden. Heel belangrijk is deze partitie niet mits je de diskette's hebt waarmee je dan het BIOS kunt aanpassen.

Door F10 voor het booten in te drukken (als de cursor naar rechts springt) activeer je die partitie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan