schoonmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mfeye75

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2012
Ik heb mijn pc nu al een tijdje en ik vroeg me af wanneer ik hem schoon moet maken?
Ik game best vaak erop en dan blazen de fans natuurlijk harder dan normaal.
Zit er soms een soort systeem achter bijvoorbeeld om de 3 maanden of zo?

Ik hoor het graag Alvast bedankt!!

Wat noem jij een tijdje? Als je hem al een jaar of twee misschien zelfs wel drie hebt kan je dat inderdaad wel een keertje doen ja.

Er zijn (ook hier) waarschijnlijk al genoeg discussies geweest over het wel en niet gebruiken van perslucht. Mijn mening is gewoon: gebruik een wattenstaafje/nieuwe kwast (tenzij je de hardware ook een kleurtje wil geven :)). Als je de fans schoonmaakt met een stofzuiger moet je de fan altijd even tegenhouden want het is niet goed om die dingen geforceerd op 1000 rp/m te laten draaien.

Voor de rest moet je (als je deze al gebruikt) de stofzuiger niet te hard zetten, en ook echt alleen de fans ermee schoonmaken omdat je bij de rest snel kabeltjes lostrekt. Daarnaast heb je met stof ook nog de kans om elektrische schokjes op te wekken, en laat je hardware van de pc daar nou net last van hebben als je pc uitstaat (gevolg: kapoet).

Dus concreet antwoord: Het hangt er maar net vanaf hoelang je je pc al hebt. Voor om de 2 weken heeft het geen zin, maar om het half jaar, of om het jaar kan geen kwaad.

Hallo

Laptop of desktop is zo goed als dezelfde manier om zuiver/stofvrij te maken.

Hier :

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...p-schoonmaken?highlight=laptop+stofvrij+maken

Wordt beschreven hoe je dit snel/eenvoudig kunt doen.

"Zit er soms een soort systeem achter bijvoorbeeld om de 3 maanden of zo?" --> dit is echt specifiek de betrokken p.c.

Persoonlijk controleer ik alles visueel.

De ene ventilator/heatpipe/voeding is veel sneller vervuild in vergelijking met een andere (afhankelijk kwaliteit)

Vergeet ook de eventuele voorziene aanzuigopeningen niet stofvrij te maken.

Uiteraard bestaat er ook software om de temeraturen te controleren (hddhealth) is een deftig prg die ook met verouderde hardware overweg kan.

Zie net dat er al een respons is ... persoonlijk gebruik ik nooit een stofzuiger (statische elektriciteit/werkt niet vlot/kans opzuigen jumpers)

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan