schrijf leesfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

redpijl

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2001
krijg op mijn pc bij het opstarten de melding:

" schrijfleesfout" met de boodschap:ctrl+alt+del drukken en vervolgens opnieuw starten.

dit blijft verder alsmaar terugkeren.

wat is er mis?

mvg wim

nee, geen foutcode.

houdt ermee op,na floppy not found en ide ok

heb je een suggestie?

floppy not found zeg je. En als je in het bios de harde schijf als eerste laat starten (bootvolgorde aanpassen dus)
Groetjes, Tanja

Gelijk nog maar een paar vragen: is het een hele nieuwe schijf? Heb je kabels losgehad? Wordt je schijf wel in het bios herkend?

Laatst bewerkt:
ik moet nog iets vertellen:

als ik harde schijf formateer,doet alles het weer.

zodra er maar pragramma,s bijkomen gaat het weer fout

denk dat het iets in de hardware is.

Lijkt me een beschadigde plek op de harde schijf. Heb je al een scandisk /f gedaan? Of een tool erop losgelaten die je beschadigde clusters kan laten zien?
Als je defragmenteert, schuift hij dan niet alle beschadigde clusters helemaal naar het eind zodat je er geen last meer van hebt?

:o Rijzen mij nu ook een heleboel vragen ineens:D
Groetjes, Tanja

ja, tanja bij mij ook.

jouw gedachte was niet slecht. er is inderdaad een nieuwe schijf ingegaan. deze is uitvoerig gecotroleerd met een progje van seagate.

ik heb intussen al verschillende keren geformateerd,maar dan toch weer steeds gelazer.

alles werkt dan wel,maar het weer fout.

wat ook wel gebeurd,is dat de pc heel traag wordt voordat ie het laat afweten

Die nieuwe schijf, is dat een EXTRA schijf? Of 1 nieuwe in totaal. Als je toch van formatteren houdt, kun je misschien eerst een nieuwe fdisk uitvoeren?
En als hij echt nieuw is, zit er geen garantie meer op dan?

ik kan op de betr. pc nu niks doen.

heb de voeding eruit gehaald. ik dacht,dat dat misschien de boosdoener was.
de ventilator is een keer uitgevallen en wellicht is oververhitting een oorzaak.

Dat worden NOG meer opties dan. Je kunt dat denk ik alleen testen als hij de fout ingaat, om hem dan in een andere pc te zetten (harde schijf dus). Als hij dan niet crasht, dan zou het aan je voeding kunnen liggen. (Denk toch meer dat het aan de schijf ligt, maar ik ben ook geen expert op dat gebied:) )

Progje van Seagate heeft alles gecontroleerd, vreemd probleem

ps ik hoop dat er nog iemand langskomt met een oplossing, of morgenochtend want ik ga mijn vierkante ogen even te rusten leggen;)
Succes alvast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan