Schrijfconflict

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linni

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2011
In mijn Access database loop ik tegen een schrijfconflict aan :confused:. Ik weet precies wat er fout gaat, maar weet geen passende oplossing. Het zit namelijk zo:

Ik heb een formulier (A) op basis van een selectiequery. Op dit formulier kun je door op een button te klikken naar een volgend formulier (B). Deze is gebaseerd op dezelfde query als form A. De reden dat ik dit zo heb gedaan is omdat er te weinig ruimte was om alles op 1 formulier te passen. Maar bij het invullen krijg je dus een schrijfconflict omdat je tweemaal in het zelfde record zit te werken.

Teveel invulvelden dus voor op 1 formulier. Hebben jullie hier een goede oplossing voor?

Een hele simpele: maak gebruik van tabbladen.... Dan kun je behoorlijk wat meer velden kwijt. Het is, zoals je al gemerkt hebt, inderdaad geen goed idee om hetzelfde record twee keer te bewerken!

Dank je wel Michel, dit is inderdaad waar ik naar op zoek was!! Goed idee!!

Maar nu ben ik even aan het puzzelen geweest en heb gemerkt dat het niet mogelijk is om een tabcontrol in een tabcontrol te plaatsen.

Hoe zou jij dit verhelpen?

Ik begin een beetje ongerust te worden over je tabel; hoeveel velden wil je in hemelsnaam op je formulier proppen? Is je db wel fatsoenlijk genormaliseerd??

Om te beginnen kun je een tabcontrol natuurlijk behoorlijk groot maken, en er ook een behoorlijk aantal tabjes op zetten. Dat is voor de meeste stervelingen al meer dan genoeg, maar als je daar tekort aan hebt, dan kun je op elk tabblad een subformulier maken, waar je dan weer een tabcontrol in zet. In jouw geval vermoed ik dan je op al die tabcontrols op die subformulieren dan ook wel weer een subformulier met een tabcontrol gaat zetten :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan