schrijfsnelheid probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Hallo,

Ik heb een externe harde schijf van Packard Bell 1 terrabyte.
Deze is aangesloten op mijn pc op een usb2 poort.

Het probleem:

Als ik aan het downloaden ben met newsleecher dan stopt newsleecher steeds en krijg dan een melding dat de gegevens verwerkt worden op de harde schijf.
Deze melding komt dan te voorschijn:

Please wait... Newsleecher
Pausing newsleecher temporarily
waiting fow download queue
catch-up, as articles are being
Downloaded faster then can be written to disk

Ik heb een 30/30 lijntje en dat is behoorlijk rap natuurlijk.
Is er een trucje of een instelling in newsleecher waarmee je dit kan optimaliseren zodat newsleecher zonder onderbreking kan blijven downloaden?

Ja, dan moet je gewoon de verbindingssnelheid gaan knijpen, vraag is of je dat wilt...:rolleyes:

nee,, zit ik inderdaad niet echt op te wachten:d

Misschien dan eerst maar naar mijn vaste sata schijf downloaden en dan later slepen naar mijn externe harde schijf.
Even uitzoeken of dat me tijd winst opleverd

Is dat ook de harddisk, vanwaar je windows mee opstart ? :eek:

Nee, het is wel één harde schijf maar in vieren gedeeld.
Besturing staat op C.
De downloadmap staat op I

Ok .. Náh, dan is je harddisk gewoon de bottleneck ..

Nog een vraagje, wat voor een harddisk is het sata/pata ? En op wat voor een controller is die aangesloten ?

Ok .. Náh, dan is je harddisk gewoon de bottleneck ..

Nog een vraagje, wat voor een harddisk is het sata/pata ? En op wat voor een controller is die aangesloten ?

We halen nu iets door elkaar heen:p
Het probleem ontstaat op mijn externe harddisk die aangesloten is op een usb2 aansluiting.

Ik ga bij een volgende download de download zetten vanuit newsleecher op mijn interne sata harde schijf om te kijken of dat ook problemen opleverd.
Mocht de download binnen zijn gekomen op mijn interne harde schijf dan sleep ik de download naar mijn externe harde schijf.
Kijken of dat tijdwinst opleverd.
Is het nog te volgen:d
Het is nogal verwarrend met al die termen. (interne en externe harde schijven)

We halen nu iets door elkaar heen:p
Het probleem ontstaat op mijn externe harddisk die aangesloten is op een usb2 aansluiting.

Ik ga bij een volgende download de download zetten vanuit newsleecher op mijn interne sata harde schijf om te kijken of dat ook problemen opleverd.
Mocht de download binnen zijn gekomen op mijn interne harde schijf dan sleep ik de download naar mijn externe harde schijf.
Kijken of dat tijdwinst opleverd.
Is het nog te volgen:d
Het is nogal verwarrend met al die termen. (interne en externe harde schijven)

Aaah, kijk .. dat hebben we hier eventjes gemist .. Downloaden direct op een USB harddisk is zo wie niet raadzaam. Er zal niets kapot gaan ofzo, maar USB gewoon nog te traag om dat bij te kunnen fietsen ;)

Aaah, kijk .. dat hebben we hier eventjes gemist .. Downloaden direct op een USB harddisk is zo wie niet raadzaam. Er zal niets kapot gaan ofzo, maar USB gewoon nog te traag om dat bij te kunnen fietsen ;)

Inderdaad.
Ik had daar even niet aan gedacht.
Bedankt voor het meedenken:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan