Schrijven naar een virtuele drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

James007

Meubilair
Lid geworden
7 jan 2005
Hallo allen,

Ik heb mezelf een klein laptopje zonder optische drive aangeschaft, waardoor ik eigenlijk een externe optische drive (usb) zou moeten hebben om mijn back-up disks te maken.

Nu vroeg ik me af of je met Deamon Tools (of een ander mount-programma) een virtuele CD/DVD-drive kan maken die zogezegd beschrijfbaar is. Op die manier kan ik het backupprogramma de bestanden laten wegschrijven naar die virtuele drive.

Ik heb in Deamon Tools al eens gekeken en geprobeerd om de instellingen van de virtuele drive aan te passen, maar de aanvinkvakjes bij de schrijfopties willen niet werken. Ze zijn actief, maar het vinkje wil er niet in.

Wat mis ik? Of kan het überhaupt niet?

met welk backupprogramma werk je?
kan je niet een externe hd aankoppelen en rechtsreeks wegschrijven?

Het is het backup-programma van Packard Bell zelf. Om zelf recovery disks aan te maken. (Dus net iets anders als een doordeweeks backup programma. Sorry dat ik dat niet eerder specifieerde.)

Ik kan dus ook niet kiezen om een image weg te schrijven op de hard drive. Eigenlijk best slecht geschreven door PB, maarja, ik zit ermee.

misschien kan je proberen met true image(easy computing)

Aangezien de laptop met verborgen partities werkt, zou ik geen ander back-upprogramma gebruiken.

Gmail Drive is iets helemaal anders spijtiggenoeg.

Aangezien de laptop met verborgen partities werkt, zou ik geen ander back-upprogramma gebruiken.

Gmail Drive is iets helemaal anders spijtiggenoeg.

dacht dat was om de plaats te besparen op laptop:confused:

als je nog een dvd-rw liggen hebt kan je het doen met een usb 2.0 to sata/ide kabel

of met een virtuele pc (vmware) maar dan moet je bacupprogramma netwerkondersteuning hebben

of met Tweak UI dat kan de verborgen partities weergeven en die over netwerk branden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan