Schrijven naar via usb lukt niet, lezen wel...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Captainsparrow

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
Beste,

een vriend van mij heeft een probleem met een nieuwe laptop van Medion (AKOYA). Hij kan niets meer wegschrijven via USB verbinding... lezen lukt wel.
Ik heb volgend topic gelezen en geprobeerd:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/713565-kan-niet-meer-schrijven-via-USB-poort-(wel-lezen)

Maar het helpt niet. Telkens ik de drivers verwijder, en de pc heropstart staan die apparaten er na heropstart terug en het probleem is niet verholpen.
Ik kan de USB stick of een externe HD wel formatteren.

Wat kan ik nog uitproberen?

Alvast Bedankt en prettig eindejaar aan iedereen,
Captainsparrow :thumb:

Misschien ook handig om te vertellen wat er gebeurd als je wat naar die USB probeert te schrijven.

Hij doet juist niets, er is niets te zien, geen countdown (... sec resterend) of geen filenaam dat hij kopieert... niks.

Als er al helemaal geen melding komt is het lastig inderdaad. Kun je de USB stick wel openen? Wat gebeurd er als je een bestand kopieert met CTRL-C, dan de USB stick opent en het bestand dan plakt met CTRL-V of rechts klikken en dan plakken kiezen?

Ik kan in geen geval een document of afbeelding of andere bestanden kopieren, niet met sneltoetsen, niet met slepen...
Ik kan hem op zijn laptop formatteren.

Mijn vraag is dan, lukt dat wat bij je vriend niet lukt wel bij een andere (of jou) computer?
En wat is als je een andere usb stick gebruikt op beide computers, wat dan?

Een andere mogelijkheid is om te onderzoeken of de schrijfbeveiliging van de usb stick aan staat. Soms zit er ergens een schuifje (heel klein) dat er voor zorgt dat er niet meer geschreven kan worden.

Als alles op beide computers hetzelfde verloopt denk ik dat de usb stick aan het einde van zijn latijn aan het komen is.
Succes er mee.

Het gaat niet om de USB stick, maar over data verkeer via usb verbinding... Er zijn 3 usn poorten en op geen enkele lukt het, ook niet met andere sticks of HD's.:p

Mij is het volkomen onduidelijk wat je nu bedoeld. En je zegt dat het niet om een USB stick gaat maar dat het ook niet werkt met een ANDERE stick of HD's :shocked:

Het gaat niet om 1 stick. De stick werkt op andere pc's. Dus die is niet kapot. Het probleem is dat er geen data meer kan geschreven worden via USB poorten op de laptop.!!! Er kan wel gelezen worden.

Dus ongeacht welk apparaat je aan een USB poort hangt?

Ik denk dan det de conclusie moet zijn:
Of de drivers kloppen niet
of daar is wat hardware niet in orde.

Misschien eerst de nieuwste drivers (nog eens) installeren.
Daarna denk ik aan reparatie.

Ik heb al geprobeerd de nieuwste drivers te installeren maar windows zegt dat er geen recentere zijn. Er zijn 3 USB poorten op de laptop, bij alledrie hetzelfde resultaat. De laptop is nog in garantie... beter binnenbrengen dan??

Hallo

Volgens uw omschrijving is dit een hardware defekt.

Zet de laptop terug naar fabrieksinstellingen ... zo ben je 100% zeker.

Alvorens een garantieclaim , zul je dit toch moeten doen.

Peter

Hallo

Dan zet je de "data" toch op een c.d. of d.v.d.

De drive werkt toch nog wel ...

Of in extremis de harddisk uitbouwen uit de laptop en de data zo veilig stellen.

Peter

Zoals hier boven staat, hardeschijf er uit halen en weg brengen voor garantie.
Verder als het een hardware fout is, zal men de hardeschijf ongemoeid laten.

En via een netwerkaansluiting wegschrijven naar een ftp of netwerkschijf?
Fluitje van een cent om met Filezilla bijv een tijdelijk ftp op een andere pc op te zetten.... zorg wel voor voldoende ruimte.... voor de rest kost het alleen maar tijd...
Klaar: maak meteen een backup daarna en dan die laptop terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan