Schrijven via VBA van Linux formatted file

• Onderwerp starter Onderwerp starter egi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

egi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mei 2008
Hi,
ik heb een Excel VBA macro die data van cellen verzameld & ordent om o.a. linux C++ header files te genereren. In het begin waren het enkel applicatie-specifieke linux files en dat werkt nog altijd goed. SInds de macro groter geworden is omdat de header mee gemaakt wordt, is 'm groter geworden dan 100Kbyte. Nu krijg ik vooraan in de header file - het laatst bijgeschreven stuk - 4 "weird" karakters waarvan sommige niet printbaar zijn (vb 08 00 94 31).
Als ik de eerste 100 karakters van de buffer print via debug.print, staan deze karakters er niet bij. Het is geen kwestie van een buffer overflow, want intern in VBA is de buffer correct. De andere linux files schrijf't m ook nog altijd correct.
Ik heb al pogingen ondernomen als de file openen, sluiten en heropenen: niets helpt: de rare karakters zijn er het ene moment wel, dan weer niet, maar nooit in de interne buffer. De filepointer gebruikt freefile en wordt direct na het schrijven gesloten (alle data zit in 1 enkele text string en wordt in 1 bewerking in de file geschreven).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan