• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Schuifbalk in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rolies

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Ik wil in een map een schuifbalk invoeren, waarin de gebruiker de juiste naam uit een reeks kan aanklikken dat dan in die cel waarin de schuifbalk staat verschijnt. De schuifbalk moet in die bewuste cel gefixeerd blijven.
Bijvoorbeeld: in cel A1 staat een schuifbalk waarin de namen van 5 verschillende voetbalclubs staan. Door 1 van die 5 aan te klikken verschijnt die naam in A1.
Hoe pak ik dat aan? Alvast bedankt voor de hulp.

Hoi Rolies,

Wat jij wilt kan, maar ik ik denk dat je in een cel een pulldownmenu wil hebben, waaruit je de gewenste keuze kunt selecteren. Dat kan met valideren:

Kies uit de menubalk Data -> Valideren
Op het tabblad Instellingen kies je ipv alle waarden voor Lijst.
Er verschijnt nu een witte balk met Bron erboven. Klik in dit vak zodat de het bronbereik in kan voeren.

Mocht je dit niet bedoelen hoor ik het wel.

Jeroen

Met een schuifbalk is het mogelijk,maar het is eenvoudiger met Valideren.

Het voorbeeld toont beide mogelijkheden.

Bijlagen

Dag Jeroen,

Ik bedoel eigenlijk dat ik een schuifbalk als besturingselement wil invoegen in een werkblad. Door middel van die schuifbalk wil ik dan een bepaalde keuze uit verschillende namen in bijvoorbeeld cel A1 maken. Ik ben nog niet zo goed thuis in VBA, maar dat zal ik nodig hebben.:confused:

Hoi Rolies,

Dit is wel DE methode om er iets van te leren :D

Voor wat betreft de vraag zie LucB.

Jeroen

Beste Luc en Jeroen,

Bedankt, dit is de oplossing die ik zocht! Fijn dat er op dit forum hulpvaardige mensen te vinden zijn! Dat verhoogt de lol in het uitproberen van heel veel mogelijkheden:thumb: !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan