Schuifbalken leiden eigen leven

Status
Niet open voor verdere reacties.

pocosylvia

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2009
Berichten
141
Hoi,

Een vriendin van mij heeft een ASUS K50IJ series laptop met daarop Vista home premium. Als zij het geluid via de volumemixer harder wilt zetten dan gaat de schuifbalk helemaal terug naar volume 0. Op geen enkele manier blijft de instelling staan. Als je naar de eigenschappen van de geluidskaart gaat en daar de diverse volumes aanpast is het juist andersom, dan schiet hij automatisch terug naar 100.

Een ander soortgelijk probleem is wanneer zij haar favorieten van internet opent, dan gaat ook deze schuifbalk volledig weer naar beneden toe. De normale schuifbalk binnen een pagina werkt wel weer gewoon.

Heel vaag probleem. Er staan geen toetsen vast op haar toetsenbord. Iemand enig idee??

Thanx,
Sylvia
 
Hang er eens een gewone usb muis aan als je die hebt en kijk wat er dan gebeurd.
Waarschijnlijk blijft er toch iets hangen aan de touchpad, met name het scroll gedeelte.
 
Dank je, zou niets uithalen denk ik. Ik zat via Crossloop in haar laptop dus de touchpad werd niet gebruikt zeg maar.
Ik zal haar zeggen dat ze zelf een usb muis moet aansluiten en kijken of het dan lukt.
 
Ik zat via Crossloop in haar laptop dus de touchpad werd niet gebruikt zeg maar.

Dit had je er niet bij vermeld :eek:

Wat je nog kan proberen is om via apparaatbeheer alle drivers te verwijderen van het touchpad. Daarna opnieuw opstarten zodat de drivers opnieuw geinstalleerd worden.

Maar er kan ook nog een vervelend virus zijn die dit allemaal veroorzaakt. Scan daarom eens met een goed antivirusprogramma.
 
Vraag me niet WAT het precies was, maar het was de muis die het veroorzaakte.. Op andere laptop gebeurde precies hetzelfde.
Dank voor de reacties en tips!
 
Gelukkig is het opgelost, maar ook dit had je niet verteld dat er gebruik gemaakt werd van een muis.
Toch wel lastig zo om op deze manier een probleem op te lossen.

Het probleem lijkt typisch op een defect scrollwieltje van de muis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan