• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Schuifbalken

Status
Niet open voor verdere reacties.

CrashPuppy

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2006
Via opties is het binnen excel mogelijk om de horizontale en verticale schuifbalk al of niet zichtbaar te maken. Dit geld dan voor alle aanwezige bladen in de werkmap.
Is er een mogelijkheid om dit middels een code per blad te regelen.

CrashPuppy

Beste CrashPuppy,

De eigenschap "DisplayHorizontalScrollBar" behoort bij het object ActiveWindow, en helaas niet bij ActiveSheet. Volgens mij kun je dit dus niet per werkblad uitzetten, maar alleen per werkmap.
Maar als iemand met meer verstand van VBA mij wil tegenspreken; graag!

Groeten,

Richard

LucB zei:
Kun je hier wat mee?

Die code doet het erg goed en werk perfect. Echter ik ben niet tevreden over de scherm afhandeling (knipperen).
Kan ik bij het starten van het werkboek al aangeven in VBA welke werkbladen er wel of niet met scollbars te zien mogen zijn.
Geef me een hint zodat ik zelf ff kan puzzelen, want ik weet nog erg weinig van VBA en de toepasbaarheid ervan.
Ik wil wel een voorbeeld bestand meezenden van wat ik tot nu toe in elkaar gebrouwen heb, maar dat 1,50 MB groot.

Crash

Laatst bewerkt:
Crash,

Zet aan het begin van een macro (bv 2e regel):

Application.Screenupdating = False

en vlak boven End Sub

Application.Screenupdating = True

LucB zei:
Crash,

Zet aan het begin van een macro (bv 2e regel):

Application.Screenupdating = False

en vlak boven End Sub

Application.Screenupdating = True

@ LucB
Please contact me via PB. <IYW> Jij bied me geen mogelijkheid om het prive te doen. ( en terecht....)

CrashPuppy zei:
@ LucB
Please contact me via PB. <IYW> Jij bied me geen mogelijkheid om het prive te doen. ( en terecht....)

En net zo terecht doe ik het ook niet via PB.

Probeer je vraag hier te stellen dan kan eenieder mee doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan