Schuine letters

Status
Niet open voor verdere reacties.

lafra002

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2004
Beste mensen,

ik heb een raar probleem. Sinds gister staan al mijn letters in Firefox en Internet Explorer schuin. Italic zeg maar. Voorheen stonden deze letters gewoon rechts. Het gaat dus om webpagina's. Echter met het opstarten kwam ik erachter dat: Windows wordt gestart' ook schuin staat, evenals een aantal opties in Media Player.

Wat is hier in vredesnaam aan de hand en hoe haal ik het weg?

Alvast bedankt!

Wel, ik heb het probleem kunnen localiseren, het blijkt dat alleen het lettertype Arial schuin weergeven wordt op mijn pc, maar dan ook letterlijk overal.

Mijn probleem is helemaal niet opgelost! Ik weet nu alleen welk lettertype schuin weergegeven wordt, maar niet hoe ik dit moet uitzetten zodat alles weer recht wordt.

Ik kan in Windows zelf ook niets vinden waar je dit in kunt stellen.

Kun je geen systeemherstel doen naar bv gisteren toen het nog goed was?

Check gelijk je pc even op spyware en virussen. Er moet toch een oorzaak zijn van dit vreemde gebeuren.

Systeemherstel staat bij mij uit, kheb er nog al een hekel aan om terug te gaan naar vorige instellingen. Wat misschien een reden kan zijn is dat ik gsiteren Java 5.0 Update 2 heb gedeinstalleerd en Java 50 Update 3 heb geinstalleerd, maar dat lijkt me niet de oorzaak. Virussen/spyware is het niet, gescand met hitman pro en norton. Het gekke is dat ik het al een keer eerder heb gehad, maar toen was het na herstart weer ok.

Ik had vorig week het zelfde op een bedrijfs PC, alleen daar was alles vet.

We hebben veel last gehad van een Java update die zich ongewenst overdag overal ging installeren.
Diverse PC's hadden daarna problemen.
Veelal hielp een herinstallatie van het software pakket dat concreet op die PC problemen gaf (betrof allemaal software die gebruik maakt van Java).
N.b. niet elke PC waarop deze software stond had problemen.

In mijn geval was zelfs een complete herinstallatie van de compete PC nodig en zelfs een schooning van user profielen op een server (érg vervelend allemaal) voordat ik verder kon.

Enige probleem na een compleet herinstallatie was dat bijna overal teksten vet stonden.

In Word, Excel, Outlook etc. Menu koppen en werkbalken allemaal vet...
Omdat ik geen zin had m'n PC nogmaals opnieuw te laten herinstalleren heb ik het zo gelaten.
Het echt vreemde is dat het probleem heeft zich zelf heeft opgelost na twee dagen...
Nu zijn alle letters weer gewoon (net zo als bij jou, de eerste keer...)

E.a. heeft dus inderdaad met Java te maken, die java update is overigens een dag na de hersinstallatie weer (uitzich zelf) lang gekomen, toen echter zonder verdere problemen.

Laatst bewerkt:
Jep, ik ben benieuwd, maar afwachten dan. Feit blijft dat het zeeer vervelend is, maar och, er zijn ergere dingen. Hopen dat het zichzelf oplost, ik kijk zo even op de java-fora (als die erzijn) of er daar wat over staat.

Probleem opgelost. Heb Arial (TrueType) Font opnieuw geinstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan