Schuine strepen op beeldscherm

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ally
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ally

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2003
Hallo,

Ik heb de laatste tijd zo af en toe schuine, licht grijze strepen op mijn monitor. Soms zijn ze nauwelijks te zien, soms zijn ze er helemaal niet en soms zijn ze heel irritant aanwezig. Soms staan de strepen helemaal stil en soms "rollen" ze over mijn beeldscherm. Heel vervelend dus.

Systeem: Windows XP Prof.
Videokaart: NVidia Riva TNT 2 Model 64
Geheugen: 256 MB

Ik heb al een nieuwe kabel geprobeerd maar dan doet ie het nog.

vermoedde ik al,
je kunt even op het menu van je monitor zoeken naar de instelmogelijkheid van:

videonoise
phase / clock

pas die eens aan, is het probleem nu verholpen ?

Waar kan ik dat vinden? Is dat in eigenschappen voor beeldscherm?

Dit kan ik vinden in het menu:

Brightness,
Contrast,
H Position,
V Position,
H size,
Phase,
Color,
Auto,
Reset,
Language,
OSD.

ja oke,

en wat gebeurt er met de strepen als je de waarde van de phase verandert ?

Helemaal niets. Het beeld verschuift wel iets maar de strepen blijven.

hm,

in mijn suggesties ga ik er wel vanuit dat je niet spontaan "apparaten" direct naast je TFT hebt geplaatst die er eerder niet stonden ?

Deed het probleem zich spontaan voor ? (Zonder dat je wat aan de hardware en / of softwareconfiguratie had veranderd, of ontstond het na een verandering op een van genoemde terreinen ?)

Helemaal niets. Het beeld verschuift wel iets maar de strepen blijven.

Klopt. Ik heb wel twee boxjes naast mijn monitor staan maar die staan er al vanaf het begin. En het probleem deed zich inderdaad spontaan voor, zonder dat ik er iets aan gewijzigd heb.

Mijn vorige antwoord staat er ook heel spontaan twee keer terwijl er toch niets mis ging. Heel apart.:(

dan wordt het "koffiedik" kijken en resteert m.i. nog maar 1 optie :
waarbij ik er dus echt vanuit ga dat je zowel hardwarematig alsmede softwarematig dus helemaal NIETS veranderd hebt kort voordat het probleem zich voordeed....... m.a.w. je hebt ook niet "gerommeld" aan de instellingen van de videoadapter middels het menu van rechter muisklik burolad, eigenschappen etc. etc. ?

De monitor is stuk...............

Heb je mogelijk toch iets aan de instellingen veranderd (of misschien heeft een programma het voor je gedaan zonder dat je het weet), dan kun je nog overwegen de adapter binnen apparaten even te verwijderen en de pc daarna opnieuw op te starten. De machine detecteert je kaart opnieuw en installeert de juiste drivers en maakt gebruik van de meest optimale instellingen.

Laatst bewerkt:
Ik wil dat laatste wel eens proberen. Maar ik heb alleen geen optie "verwijderen". Ik kan het stuurprogramma bijwerken, uitschakelen of de installatie ongedaan maken.

Moet ik de laatste optie hebben?

Geprobeerd maar helaas niet geholpen. De strepen blijven over mijn beeldscherm lopen.

Toen ik trouwens mijn pc opnieuw opgestart had en de beeldschermresolutie weer op 1024 bij 768 wilde zetten kreeg ik een zwart beeld met de melding van de VGA not supported werd (of zoiets). Misschien heeft dat er ook mee te maken?

Dat kan wel kloppen omdat de juiste drivers nog niet zijn geinstalleerd, je moet nu nog de nieuwste drivers installeren.

Dat het probleem niet is opgelost, is vervelender.
Er rest nog 1 optie om uit te zoeken of de monitor defect is of dat de software toch ergens niet goed staat ingesteld :

.........de monitor even bij een buurman / kennis aan de pc hangen.

En als je de boxen verder van je scherm af zet , ook een voeding van randappartuur kan een oorzaak zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan