schuine tekst in Word?

Status
Niet open voor verdere reacties.

olemla

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2000
Is het mogelijk in Word ook een schuine tekst te maken?
Ik wil graag omslagen voor videobanden maken en dan de titel op de rug schuin weergeven. De overige tekst wilde ik wel graag gewoon plaatsen.
Zie de bijlage voor een voorbeeld. De woorden arbeid en samenleving op de rug wilde ik dus graag schuin.

Bijlagen

met Word Art kom je een heel eind, maar waarom gebruik je geen Powerpoint of Publisher voor dit doel?

publisher

Ik heb bij publisher gekeken en gezocht naar voorbeelden van videohoezen maar deze niet kunnen vinden. Kun je daar dan wel schuine teksten invoegen?

Je kunt in Word ook SCHUIN typen door de I te gebruiken (bovenaan staat B I U)

reactie will well

Dat bedoel ik niet. Ik bedoel niet cursief maar over dwars zodat je de ruggen van de videobanden goed kunt lezen als ze in de kast staan. Net zoals in een videotheek.

ja, met name Publisher is daar uitstekend voor geschikt.

Open Publisher en type een stukje tekst (Ik neem aan dat je weet hoe je een stukje tekst in Publisher typt?)

Klik buiten die tekst en Publisher voegt een transparant kadertje aan je tekst toe.

Selecteer het vak (met tekst) en kies op de taakbalk van Publisher "schikken" en vervolgens draaien / spiegelen. Je hebt nu 3 opties om te roteren : linksom, rechtsom en een "vrije draai".

Voeg de overige tekst(en) en / of grafische objecten van je videoband naar wens toe en voila, daar is je hoes.

Succes !

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je hulp Pasja.
Het intypen van tekst in Publisher doe ik toch via Invoegen - Textbox?
Ik ga er in elk geval mee aan de slag.

Bedankt!

reactie Pasja

Bedankt voor je hulp Pasja.
Het intypen van tekst in Publisher doe ik toch via Invoegen - Textbox?
Ik ga er in elk geval mee aan de slag.

Bedankt!

nee, in Publisher niet, in Publisher klik je gewoon (links in beeld) op de donkerblauwe letter A en vervolgens 1 klik op het beeldscherm (vel papier). Publisher plaatst een knipperende cursor (in een omkaderd vak) en..... typen maar...........

Je zal m.b.t. lettergrootte / kleur etc. etc. even wat proefafdrukjes moeten maken, maar goed, ook printer(inkt) fabrikanten moeten leven.............. :D :D :D

Laatst bewerkt:
reactie pasja

Kun je in Publisher ook kiezen voor drie kolommen zoals ik dat ook in Word heb gedaan?
Bij mij staat er links geen blauwe A, alleen een grijze die wanneer ik daar de muis op hou 'textbox' aangeeft.

zeker mogelijk

Het is heel gemakkelijk.

maak een tekstvak, tik je tekst in. selecteer deze tekst. ga naar OPMAAK, TEKSTRICHTING en selecteer je tekstrichting.

klaar!

reactie canyon

Bedankt Canyon,

Dit is inderdaad helemaal gemakkelijk!

Ik ga er direct mee aan de slag!!!

Mijn uitleg betreft Publisher 2000. Wellicht heb jij / jullie OF een oudere versie OF de allerlaatste.

Zie ook de screendump v.w.b. de "donkerblauwe A".

Bijlagen

• pp.jpg
    pp.jpg
    31,8 KB · Weergaven: 194
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan