• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Schuine tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

mick2380

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Ik zit al verscheidene uren uit te zoeken hoe ik een schuine tekst kan plaatsen onderaan mijn tabel.

default.aspx

In bovenstaande afbeelding zie je dat ze boven hun tabel schuine tekst plaatsen. Ik wens dit effect ook te bekomen maar dan tekst onderaan mijn tabel. Dit lukt me ook maar de lay-out trekt op niets omdat de cel steeds onderaan schuin gaat staan. (schuin van beneden naar boven terwijl ik het andersom wil hebben) Met als gevolg dat het bovenste deel van mijn cel niet meer overeenkomt met de kolom. Is dus onoverzichtelijk.

Wie kan me helpen zodat de cel schuin vertrekt van boven naar ondertoe?

Ik hoop dat ik me een beetje duidelijk heb uitgedrukt?!

Vriendelijke bedankt
Mick
ps: leek wat betreft Excel :s (graag eenvoudig uitleggen)

Via: Opmaak - Celeigenschappen - [tabblad] Uitlijning - [frame] Stand kan je de positie van de tekst instellen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt voor je reactie en hulp maar de tekst heb ik reeds schuin gekregen.

Het gaat dus niet over de tekstuitlijning maar over de cel zelf! (onderaan eindigd de cel in de juiste kolom maar de bovenkant van mijn cel begint 2 kolommen eerder. Wat problemen geeft aangezien ik dit onderaan mijn tabel wil plaatsen.

Maw de tekst 'Kasterlee' plaats ik onderaan mijn tabel schuin in kolom C. Het woord zelf staat in de cel mooi. Maar de 'e' van Kasterlee staat in kolom C en de 'K' van Kasterlee staat in kolom A. Terwijl die 'K' in kolom C zou moeten vertrekken en de 'e' mag gerust 2 kolommen verder eindigen.

Leg ik nu mijn probleem beter uit of...?

Groetjes
Mick

Bedankt voor je reactie en hulp maar de tekst heb ik reeds schuin gekregen.

Het gaat dus niet over de tekstuitlijning maar over de cel zelf! (onderaan eindigd de cel in de juiste kolom maar de bovenkant van mijn cel begint 2 kolommen eerder. Wat problemen geeft aangezien ik dit onderaan mijn tabel wil plaatsen.

Maw de tekst 'Kasterlee' plaats ik onderaan mijn tabel schuin in kolom C. Het woord zelf staat in de cel mooi. Maar de 'e' van Kasterlee staat in kolom C en de 'K' van Kasterlee staat in kolom A. Terwijl die 'K' in kolom C zou moeten vertrekken en de 'e' mag gerust 2 kolommen verder eindigen.

Leg ik nu mijn probleem beter uit of...?

Groetjes
Mick
Ik meen het te begrijpen.
Maar ik kom toch (gedeeltelijk) terug om mijn vorige bericht. En met een aanvulling.
Kies bij tekstuitlijning op Links.
(zie bijlage voor voorbeeld).

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Ja, dat was inderdaad mijn probleem.
Ik zette Tekstuitlijning op links maar in eerste instantie gebeurde er niets bij mij. Ik heb jouw toegevoegde doc even bestudeerd en ontdekt dat wanneer ik de kader rond mijn tekst weglaat, de tektst staat zoals ik het wil.

Alleen had ik er graag een kader rond gehad met een gekleurde achtergrond. Nu staat de tekst goed zonder kader en met een achtergrond die verticaal (de kolom volgt) op mijn tekst. Ook geen zicht dus!

Kan jij mij verder helpen om ook dit probleem volledig op te lossen? Of kan dit niet in excel?

Toch al bedankt voor je hulp.
groeten
Mick

Beste mick2380 ;)

Ga op de cel staan dan rechtermuisklik naar eigenschappen en bij opvulling en rand kan je kleuren en randen toevoegen.

Groetjes danny. :thumb:

Bedankt Danny voor je reactie maar dat had ik al uitgevonden.

In onderstaand bestand staat er een voorbeeld van mijn probleem.

Groetjes
Mick

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je het niet beter kan krijgen dan wat je nu hebt.

Daar is Excel tenslotte niet voor gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan