• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Schuldregistratie met Excel (vraag over draaitabel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eriks87

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2008
Beste mensen,

Ik heb een Excel model gemaakt voor de schuldregistratie. Hiervoor heb ik een draaitabel opgezet. Alleen nu krijg ik het aantal orders in de draaitabel, i.p.v. dat ik mijn bedragen zie per leverancier. Wat doe ik fout?

En mn 2de vraagje:

In de draaitabellen worden de gegevens automatisch vernieuwd met een macro. Alleen dan verkleint hij ook weer de cellen. Je kunt dan de tekst in de 2de draaitabel niet meer lezen. Kunnen deze cellen ook automatisch breder blijven?

Alvast bedankt!!

groeten,

Erik

Voor de mensen die geen .rar kunnen openen, ook nog ff de rapidshare link:

http://rapidshare.com/files/135492674/Schuldregistratie.xls.html

Bijlagen

beste Erik

tijdens het samenstellen van de draaitabel dubbelklikken op de gegevens die je er insleept
en dan som selecteeren.

met wizard draaitabel.
indeling aanklikken en dan dubbelklikken op aant van Inkoopprijs Hier som selecteeren.
succses

groet Pieter

Laatst bewerkt:
Dank je!!:thumb::thumb: Het werkt:D

Weet iemand misschien ook het antwoord op mijn tweede vraag?

Alvast bedankt!

hier de oplossing

weer bij de wizard alleen dan in de Opties naast Indeling
hier vink je AutoOpmaak-tabel uit

groetjes pieter

Superzz:thumb::thumb:

En nu dan echt de allerlaatste vraag:P

Ik laat alle gegevens in het voorblad invullen doormiddel van verticaal zoeken. Nu heb ik aan het tabblad klanten een regel toegevoegd, en daar de rekeningnummers ingezet.

Nu wil ik dat dus automatisch laten verschijnen in het voorblad, ik heb daar een regel ingevoegd. Ik heb de formule van de woonplaats automatisch ingevuld. Voor de woonplaats was het de volgende formule:

=ALS(ISLEEG($B6);"";ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(B6;Klanten!$A$5:$F$38;6;0));"???";VERT.ZOEKEN(B6;Klanten!$A$5:$F$38;6;0)))

Nu staan de rekeningnummers 1 kolom verder, dus heb ik van de 6 een 7 gemaakt. Zo dus:

=ALS(ISLEEG($B6);"";ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(B6;Klanten!$A$5:$F$38;7;0));"???";VERT.ZOEKEN(B6;Klanten!$A$5:$F$38;7;0)))

Dan geeft hij dit aan in de cel: #VERW!

Hoe kan dit?

Bijlagen

Superzz:thumb::thumb:

En nu dan echt de allerlaatste vraag:P

Ik laat alle gegevens in het voorblad invullen doormiddel van verticaal zoeken. Nu heb ik aan het tabblad klanten een regel toegevoegd, en daar de rekeningnummers ingezet.

Nu wil ik dat dus automatisch laten verschijnen in het voorblad, ik heb daar een regel ingevoegd. Ik heb de formule van de woonplaats automatisch ingevuld. Voor de woonplaats was het de volgende formule:

=ALS(ISLEEG($B6);"";ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(B6;Klanten!$A$5:$F$38;6;0));"???";VERT.ZOEKEN(B6;Klanten!$A$5:$F$38;6;0)))

Nu staan de rekeningnummers 1 kolom verder, dus heb ik van de 6 een 7 gemaakt. Zo dus:

=ALS(ISLEEG($B6);"";ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(B6;Klanten!$A$5:$F$38;7;0));"???";VERT.ZOEKEN(B6;Klanten!$A$5:$F$38;7;0)))

Dan geeft hij dit aan in de cel: #VERW!

Hoe kan dit?

Je hebt een bereik geselecteerd van 6 kolommen bij vert.zoeken en vraagt de gegevens op van de 7e kolom. Dat is niet mogelijk.

Vergroot je bereik in je fformule van $A$5:$F$38 naar $A$5:$G$38...

Groeten, Raf.

Mooi zo:thumb::thumb:

Hij werkt nu helemaal:D:cool:

Allemaal bedankt!!

groeten,

Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan