SCI/RAID Host Controller

• Onderwerp starter Onderwerp starter janeS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

janeS

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2002
Hoi,

Ik weet niet of ik in de goede rubriek zit. maar heb de volgende vraag:

Tijdens het installeren van een trialversie van Alkohol 120% krijg ik steeds een foutmelding, dat de z.g.
SCI/RAID hostcontroller ontbreekt.

Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb geen enkel idee.

Groeten van Jane.

Wat voor moederbord heb je? Het lijkt mij dat je een Raid/SCSI-controller hebt die niet is geinstalleerd en daardoor problemen geeft met Alkohol 120%.

volgens mij is het de taak van Alchohol 120% om een raid/SCSI controller te installeren om op die manier het bestuuring systeem te laten "denken" dat het een Drive erbij heeft gekregen.

Dus mischien een corrrupte download/cd

Daar is moeilijk op te antwoorden, want ik weet helemaal niet wanneer dit ooit nodig was.

Nu ik die Alkohol wilde installeren, kreeg ik dus het bericht dat die SCI/RAID niet aanwezig was.

Heeft het zin om het moederbord met de cdrom opnieuw te installeren, of heeft het niets daarmee te maken? Is het misschien een Aspi driver?

Op de site van Adaptec wordt wel info gegeven over iets dergelijks, maar ik begrijp al die types niet, die daar staan.

Ik wilde wel systeemherstel doen om het zo weer ok te krijgen, maar ook dat lukt niet.....

Je ziet hier de controllers die met zo'n diskdriver simaultor geinstalleerd worden. Heeft weinig met het moederbord te maken.

Bijlagen

• scsi.jpg
    scsi.jpg
    43,6 KB · Weergaven: 43
Ja, je hebt helemaal gelijk. Maar prangende vraag: hoe krijg ik dit weer terug.

Ik heb hem weer terug, door bij Apparaatbeheer van XP een update van die controller te doen.

Hartelijk dank voor het meedenken en

groeten van JaneS.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan