Scope resolution operator ::

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arjan B

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2006
Berichten
364
In een boek dat ik aan het doorwerken ben staat het volgende stukje code:
Code:
WNDCLASS wc;
wc.style = CS_HREDRAW | CS_VREDRAW;
wc.lpfnWndProc = WndProc;
wc.cbClsExtra = 0;
wc.cbWndExtra = 0;
wc.hInstance = hInstance;
wc.hIcon = ::LoadIcon(0, IDI_APPLICATION);
wc.hCursor = ::LoadCursor(0, IDC_ARROW);
wc.hbrBackground = (HBRUSH)::GetStockObject(WHITE_BRUSH);
wc.lpszMenuName = 0;
wc.lpszClassName = "MyWndClassName";

Ik snap het als je de :: operator gebruikt bij zoiets:
Code:
#include <iostream>

int count = 0;

int main()
{
    int count = 0;
    ::count = 1; // de globale variabele count
    count = 2;   // de lokale variabele count
    return 0;
}

Is er een reden waarom ze ::LoadIcon() ::LoadCursor() en ::GetStockObject() gebruiken? Je kunt toch ook gewoon LoadIcon() doen?

Alvast bedankt ^^.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan