score harde schijf te beinvloeden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwaksmak

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2004
Beste mensen,

Ik heb de volgende vraag:
in vista scoor ik bij de prestatie-index maar een 5,4 voor de overdrachtsnelheid van de primaire schijf. nou is deze schijf een 200gb sataII met 8mb cache, hier heb ik er 2 van plus een 120gb sataI schijf met 8mb cache.
nu lijkt het me dat alleen de schijf waar windows op staat (sataII 8mb) de score kan beinvloeden maar de score lijkt me wat laag gezien andere pc's die ik heb gezien met zelfde soort schijven een hogere score halen. zelfs een keer een 5,9 (maar dan met 16mb cache).

kan ik iets aanpassen ofzo waardoor de schijf een hogere score zou kunnen krijgen en de pc misschien iets sneller zal zijn?

Harde schijf WDC WD1200JD-00GBB0 ATA Device 8mb (111 GB, IDE) 1X
Harde schijf WDC WD2000JS-60NCB1 ATA Device 8mb (186 GB, IDE) 2X

Video kaart NVIDIA GeForce 8800 GTS (320 MB)
CPU Type DualCore AMD Athlon 64 X2, 2737 MHz (11.5 x 238) 5200+ (4400+ overclocked
Moederbordnaam Asus M2N-E SLI nforce 500
geheugen: : Corsair XMS2 CM2X1024-6400C4 (4 repen van 1gig)

ik heb ook iets gelezen over virtueel geheugen dat met 4gig aangepast zou kunnen worden zodat het optimaal zou werken maar ik weet niet wat.

wie wil mij helpen om mijn pc zo optimaal mogelijk in te stellen? :thumb:

misschien staat ie niet goed omdat ik eerst vraag om mn harde schijf en vervolgens om meerdere dingen maar wist ook niet zo goed waar ik hem dan moest plaatsen

Ach, staar je niet blind op die index, het zelgt allemaal niets!

Zelf bijvoorbeeld heb ik een 5,7 als index voor mijn harde schijf, terwijl op mijn moederbord een langzame SATA (1,5) aanluiting zit.
En een ander voorbeeld: mijn geheugen (2x 1gb PC4200) had in de index 5,5. Die heb ik vervangen door 2 x 1 Gb PC5300 , een stuk sneller dus, en heb nu als cijfer een 4,6:o

En tenslotte dit: mijn processor heeft als score een 5,4. Wanneer ik niets verander en opnieuw laat indexeren, heeft de processor opeens een 5,6.

Het gaat er maar om of alles voor jou naar tevredenheid werkt!

bedankt voor je reactie!

ok dus die cijfers zeggen nie zo veel.

maar is het niet zo dat een SATA2 schijf achter een jumpertje heeft die je om moet zetten of zo zodat ie niet als SATA1 werkt? of is het gewoon inpluggen en werken?

heb de pc nu een tijdje draaien maar zit er over te denken om de SATA1 schijf te vervangen omdat deze volgens hhdlife pro zijn beste tijd heeft gehad (en luider word laatste tijd) en ik 16mb cache wil.

ook zitten de schijfen in silencers zodat ik het niet zo gauw kan zien en kan het me niet herinneren.

Gewoon Plug & Play.

En eh... mijn nieuwe SATA Samsung Spinpoint 320Gb met 16mb heeft in Vista dezlefde score als mijn oude 120Gb Maxtor IDE!!

hmm... bekijk wel ff wat ik doe met die brakke schijf

in ieder geval bedankt voor je reactie

ben er klaar mee :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan