• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

score uitslag niet eerlijk verdeeldt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Logistiek

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
goededag,

mijn vraag is de volgende:
ik heb een sheet met daar in de uitlagen van een wedstijd. maar als er een gelijke stand blijkt te zijn danwordt het eerste team aangemeld voor de finale tewijl een volgend team met voor het oog een gelijke stand (zie bijlege Team 1 en Team 3) waarbij team 3 meer voorpunten heeft komt deze toch niet in de finale omdat ?? deze waarschijnlijk later in de ranglijst staat? graag zoek ik hier voor een oplossing zodat er uiteindelijk wel een eerlijke verdeling is van wie de meeste voorpunten (bij een gelijke stand) heeft ook naar de finale gaat.

Groetjes Gert

Bekijk bijlage finale uitslag.xlsx

De makkelijkste manier is om kolom V als volgt aan te passen:

=E9*100+C9
=J9*100+H9

etc.

Wanpier,

ik heb hier na gekeken maar dan komen er wel hele andere uitslagen uit =E9*100+C9 wordt 310
dat is eigenlijk ook niet de bedoeling, het is wel een oplossing maar liever had ik toch iets wat meer blijft bij wat het is met de uitslagen waar we door het hele document mee werken.
dus als er eventueel nog een andere mogenlijk is hou ik me zeer aanbevolen.

Groetjes Gert

Je kan de functie RANG gebruiken om de rang van een team te bepalen ten opzichte van de andere teams.
In verborgen kolommen werk je dan met de suggestie van vampier, maar zichtbaar werk je met de rangschikking op basis van de rang.

wigi,

dat heb ik ook overwogen maar het is best een heel werk gezien de omvang van het document ( het voorbeeld is slechts een klein stukje )
zelf ben ik ook toch nog eens veder gaan kijken en heb het volgende gevonden zie bijlage maar twijfel nog een beetje of dit wel betroubaar genoeg is?
wie kan heeft hier wat ervaring mee?

Groetjes Gert

Bekijk bijlage finale uitslag.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan