score van 3dmark06 is die laag

Status
Niet open voor verdere reacties.
De score is vrij normaal voor je systeem, je videokaart vormt wel een heel erg grote bottleneck. Met een nieuwe goede videokaart boek je zeker een hele boost. Bekijk mijn systeem (is een singlecore AMD 4000+), hier haal ik tegen de 6000 punten bij 3dmark 2006.

hoe kan me videokaart dan slecht zijn ik heb dit pc 2 maanden geleden gekocht mijn videokaart is een nvida asus en7500le 512mb ik kan alle spellen op zijn hoogst draaien en er staat tog dat ik 633 score van 3dmark06 heb dus de 6000 van jou zal wel veel zijn

De spellen die jij speelt zullen dan niet de zwaartse zijn. Jouw videokaart is eigenlijk niet geschikt om games te spelen, ze heeft namelijk geen eigen "geheugen". Bij je systeem staat staat dat de kaart gebruik maakt van turbo cach geheugen. Dit wilt zeggen dat de kaart een kleine hoeveelheid eigen geheugen heeft (bij 512mb is dat 64 mb denk ik). De overige hoeveelheid geheugen (448mb) haalt jou videokaart van het werkgeheugen. Dat is dus bijna de helft van het totale werkgeheugen dat door jou videokaart in beslag genomen wordt. Daarbij werkt dit nog eens trager dan het geheugen dat een videokaart zelf bezit. Voor de snelheid van een kaart moet je niet naar de hoeveelheid geheugen kijken. Ik kan tal van kaarten opsommen van 128 mb die veel beter presteren dan de kaart die in jou systeem zit. Hopelijk een beetje een duidelijk uitleg :thumb: Vandaar dus die lage score

ja dat weet ik ook die heeft een eigen geheugen van 256 mb en de andere van me reepjes maar er stond tog op dat ik als score 633 had hoe haal ik dan ooit die 6000 die jouwne haalt zit veel verschil in

Een hogere score haal je makkelijk met een andere videokaart. Dat de kaart 256mb eigen geheugen heeft lijkt mij niet te kloppen hoor. kijk eens bij configuratiescherm --> prestatie en onderhoud --> systeem hoeveel geheugen daat staat (naast de kloksnelheid van je processor). Kan je mij ook vertellen welk geheugen de kaart heeft (DDR, DDR 2 of DDR 3) en op de hoeveelheid bits dat ie draait (64, 128 of 256 bits).

ik kan nergens vinden wat voor die bits heeft of hoeveel eigen gehuegen ik ben naar prestaties en onderhoud gegaan maar daar staat niet systeem hoeveel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan