• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Scorelijst die winnaar met naam aangeeft

Status
Niet open voor verdere reacties.

ProRicardo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Hallo!

Ik ben nieuw hier en hoop hier een antwoord te vinden voor een probleempje waar ik al een tijdje niet uitkom. Ben er van overtuigd dat ik het hier ga vinden!:D

Samen met mijn moeder hebben we een spelletje op de telefoon en willen we onze scores vergelijken en kijken wie de beste is natuurlijk. (eeuwige rivaliteit)
Ik heb een kolom met haar scores en een kolom met mijn scores. Daarnaast een kolom met wie de winnaar is van dat betreffende level. Mijn bedoeling is dat Excel zelf kijkt wie de hoogste score heeft en die naam die cel plaatst. Dit zodat we kunnen kijken welke wij moeten verbeteren van elkaar. Daarnaast heb ik nog een totaalscore waarvan ik wil dat die cel het aantal keer dat de desbetreffende naam voorkomt in die rij met een getal weergeeft. Dat je een [Janneke 13 - 17 Richard] idee krijgt. Net als bij voetbal :p

Ik heb geen idee hoe ik woorden/namen in formules moet verwerken. Maar ben er van overtuigd dat dit te realiseren is. Ik stuur het bestandje wel mee dan hebben jullie een idee.--> Bekijk bijlage HelpMij forum voorbeeld.xlsx <-- Als jullie me de formules geven ga ik er zelf wel mee stoeien of als iemand zo vriendelijk wil zijn om ze voor mij in te vullen vind ik het ook prima :thumb:

Ben benieuwd! Alvast heel erg bedankt.

Groeten Richard :)

Zelf stoeien is altijd leuk (tenzij je haast hebt).
Ik zou het oplossen met de ALS functie om uit te zoeken wie de winnaar is.
Verder is een AANTAL.ALS functie handig om de totaal score te tellen.

Haha zelf knoeien is zeker leuk en heb met de ALS functie 'gestoeid' maar kwam er niet uit. :)

Marcel, fantastisch! Dat was precies wat ik zocht. Heel erg bedankt! :D

Heb de status op Opgelost gezet!

Groeten Richard

Haha top. Inderdaad zeldzaam, zie het niet gebeuren maar ALS ;) het gebeurd, ben ik er op voorbereid. Bedankt Marcel!

Graag gedaan en ki ben blij dat je geholpen bent. :)

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan