• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

scorelijst genereren

• Onderwerp starter Onderwerp starter lw87
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lw87

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Voor de menwedstrijden van de paardenvereniging heb ik de puntentelling geautomatiseerd: voor iedere deelnemer een eigen werkblad waarin de punten worden berekend.
Geen wedstrijd zonder winnaar: ik heb een extra werkblad toegevoegd die een lijst van deelnemers toont en de door ieder behaalde punten. Even data sorteren en de kolom 'rangorde' met de vulgreep van de nummers 1 t/m laatst voorzien en je hebt de uitslag in beeld.

Wat me nu aardig lijkt is, dat de positie die iedere deelnemer heeft behaald weer op het werkblad van die deelnemer terecht komt en DAT LUKT ME NIET.
Ik denk aan een verwijzing op bepaalde plek op ieder werkblad naar die de inhoud van een cel in de scorelijst.

Wie weet raad?

Ik veronderstel dat je daarvoor de functie VERT.ZOEKEN (vlookup) kan gebruiken.
Vergeet niet om als laatste argument ONWAAR (false) te gebruiken, anders krijg je een fout resultaat bij een niet-gesorteerde lijst.

VERT ZOEKEN??? Ik heb geen idee wat je bedoelt.
Helaas...

Heb je het voorbeeld van die functie uit Excel Help al eens in een document gezet? Het staat daar vrij duidelijk uitgelegd.

Beste Ingrid
Ik heb een voorbeeld gemaakt van wat de bedoeling is.
De uitslagen van de deelnemers komen uit elk afzonderlijk werkblad terecht in werkblad score.
In dat blad kan ik via DAT-Sorteren op tijd de rangorde weergeven. Zet je dan de cijfers 1 t/m 4 (met vulgreep) in de kolom Rangorde dan weet je wi de winnaar is.
Ik wil dat ook kunnen zien op de afzonderlijke werkbladen en dat lukt me niet.
Hoe ik daar VERT SELECTEREN bij gebruiken moet is me totaal onduidelijk.
Misschien kun je in mijn voorbeeld aangeven hoe ik dat voor elkaar krijg.
Groetjes
Loes

Bijlagen

Werkblad score cel C2:
=RANG(B2;B:B;1)
voer deze formule door tot de laatste naam

Werkbladen van de personen cel B6:
=VERT.ZOEKEN(B1;score!A:C;3;0)

Chapeau!!
Dit is precies wat ik zoek Ingrid. Het werkt uitstekend.
Reuze bedankt.
Ik snap nog niet helemaal hoe het werkt en waarom de score rood wordt weergegeven, maar dat ga ik uitzoeken.
Ook bedankt voor de link naar die Excel hulp-site.
Groetjes en welterusten
Loes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan