• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

scores automatiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ACER10

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2010
Beste Excel crack's

Het gaat over een rekenblad om de geschoten punten automatisch bij te houden per persoon, per discipline( LP – 11 en LK – 9) en categorie.
De geschoten kaarten worden verbeterd door een machine die zijn resultaten wegschrijft in het blad DISAG. Dit kan gaan over 20 kaarten, 40 of 60 kaarten. (200,400 en 600 punten)
Deze gegevens worden overgebracht naar het blad FORM, waar zij in een rooster worden gezet. (Deze roosters zijn het bewijs van punten voor de schutter en voor de club).
Door op printen te klikken print het rooster af.
Door op Klasseren te klikken worden ge gegevens weggeschreven naar het blad UITSLAG (alle uitslagen van de dag) en naar de bladen Uitslag PISTOOL en Uitslag KARABIJN naargelang het een pistool of een karabijn serie kaarten gaat.
Door op BLANCO te klikken wordt blad DISAG leeg gemaakt.
(Deze 3 keuzes zijn MACRO’s.)

Nu moet ik dan manueel alle uitslagen overzetten naar de resultaten per schutter… maar ik zou dit in één beweging willen uitvoeren bij het klasseren.
Nu mijn vraag, ik geraak er maar niet en van VBasic ken ik niet veel…. Hoe krijg ik de punten per persoon op de bladen PISTOOL en KARABIJN naast de juiste persoon in de WITTE vakjes (200 punten)
En in de 2 BLAUWE vakjes de 400 of de 600 punten naast de juiste naam en discipline.
Dus is het een karabijn ( LK- 9 ) dan blad karabijn en is het pistool (LP 11) dan blad pistool.

Hierbij het rekenblad wat wij nu gebruiken zonder probleem, de 2 laatste bladen, karabijn en pistool willen we automatiseren...

Kan iemand mij op weg helpen ?

Alvast bedankt.

Eddy

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het is wel een erg lang verhaal zonder dat je aangeeft wat waar naartoe moet. Het lijkt erop dat je 6 kolommen met 10 rijen wil transponeren naar 3 rijen met 20 kolommen. Of dit waar is zal je zelf even moeten aangeven.

verdere uitleg

Mijn bedoeling is om de punten die op blad FORM in cel G22 staat voor de naam die in cel C8 staat weg te schrijven naar blad pistool of karabijn (naargelang er in cel G9 LP - 11 (pistool) of LK - 11 (karabijn) staat. dit in de witte vakjes, dus iedere maal de persoon punten op 200 heeft wordt een wit vakje gevuld. Ook als het om punten gaat op 400 en op 600 dienen de punten worden ingevuld in de blauwe vakjes op pistool en karabijn (kolom V en W in beide bladen).

Bv de schutter Pollet Eddy heeft als punten 181/200 LP - 11, deze punten (181) komt in een wit vakje naast zijn naam in het blad pistool.

Pollet Eddy heeft als punten 525/600 LK - 9, deze punten komen in een blauw vakje (cel V en de volgende in cel W) in het blad karabijn.

Sorry maar ik begrijp er nog steeds niets van. Je hebt 80 witte vakjes waar wat ingevuld kan worden? En 2 blauwe die beide 600 heten? In je voorbeeld heb je het over LK - 9 waar 184 punten staan in G22. Nu heb je het over Lk - 11 met 181 punten in G22?

verdere uitleg 2

Op de bladen pistool en karabijn zijn per schutter 80 witte vakjes (punten op 200) en 2 blauwe vakjes (punten op 400 of 600) waar de punten kunnen worden ingevuld.
In het nieuw bijgevoegde voorbeeld zijn er reeds enkele punten ingegeven in de bladen UITSLAG, Uitslag karabijn en uitslag pistool.
In de bladen Pistool en karabijn heb ik MANUEEL deze punten ingevuld…
De bedoeling is dat de punten die in blad FORM in cel G22 terecht komen op het blad PISTOOL of KARABIJN naast de juiste naam, de naam staat in blad FORM in cel B8.
Er is een verschil tussen 200 punten en 400 en 600 punten, dit kun je zien in blad FORM, het rooster waar de punten in terechtkomen door verbetering met de machine is verdeeld in 6 kolommen (R1 t/m R6).
R1+ R2 zijn de punten op 200, R1+R2+R3+R4 de punten op 400 en R1+R2+R3+R4+R5+R6 de punten op 600.
De punten op 200 kunnen in het witte rooster in de bladen PISTOOL en KARABIJN (80 vakjes per schutter), de punten op 400 of 600 in de blauwe vakjes (2stuks) kolom V en W.

Bekijk bijlage test 2015 excel2000.xls

Dus er moet worden gekeken of het een puntenreeks is van 200,400 of 600 bij het wegschrijven van de punten naar de bladen PISTOOL of KARABIJN.

Nota: het programma waar de machine op draait is enkel compatibel met Office 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan