• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Scores optellen cumulatief

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijnes81

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2013
Hey allemaal,

Ik heb een excelsheet gemaakt om scores op te tellen van een voetbalspel (debestevoetbalcoach.nl). Nu wil ik iets doen waarvan ik denk dat het heel simpel kan, namelijk de rondescores optellen. Ik heb deze scores reeds staan in kolommen naast elkaar (bijv. ronde 1 14 punten in B3 ronde 2 30 punten in C3). Nu wil ik dat Excel deze steeds bij elkaar optelt om uiteindelijk na 34 ronden tot een eindscore te komen (incl. de tussenscores dus). Ik heb dit nu opgelost door het handmatig in te voeren bij de formules (='rondescore'+B3, ='rondescore'+C3, enz.) Onderstaand voorbeeld geeft de bovenste rij aan zoals ik het wil (na handmatig iedere formule aan te passen) en de onderste rij is zoals ik het nu heb staan. Heeft iemand tips hoe dit geautomatiseerd kan?

Alvast bedankt!

44 73 113 128 160 187 227
41 21 26 11 25 23 23

Gewoon een tabel eronder toegevoegd met cumulatieve scores. Formules daarin zijn simpel, bekijk ze maar eens.

De formules zijn simpel idd en die begrijp ik :-)
Alleen heb ik geen idee hoe je die zo snel heb ingevuld. Ik denk niet handmatig, of heb je die allemaal handmatig per hokje ingevuld?

Je kan formules doorvoeren door de muisaanwijzer op het kleine zwarte vierkantje rechts onderin de geselecteerde cel te zetten, de linkermuisknop vast te houden en daarna naar boven/onder/links/rechts te bewegen. De formule wordt dan gekopieerd.

Geweldig. Dat had ik in de eerste ook al geprobeerd, maar lukte mij niet. Ik denk omdat er geen verwijzing naar een ander vak was, maar gewoon een ingevuld getal.
Ik heb je tip even uitgeprobeerd en het lukt mij nu ook zo! Helemaal super.

Nogmaals bedankt voor je tijd en snelle reactie!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan