• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Scores toekennen na keuze

Status
Niet open voor verdere reacties.

hardprint

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2008
Hallo,

Een beter onderwerp kon ik zo snel niet verzinnen.
Ik denk dat dit probleem door jullie snel op te lossen valt, ik kom er zelf echter niet uit.

Vraag 1:
Onder "variabel'' heb ik een keuzemenu gemaakt (of hoe dit ook heet). Nou is het de bedoeling dat wanneer er een keuze gemaakt wordt, de hierbij horende score zichtbaar wordt onder "score''.
Scores:
Te verwachten = 10
Zeer goed mogelijk = 6
Ongewoon maar mogelijk = 3
enz enz

Vraag 2:
In het keuzemenu zijn niet alle keuzes geheel leesbaar (wordt afgebroken). Is er een manier om wanneer het menu uitgerold wordt; alle keuzes geheel leesbaar worden?
Het is niet de bedoeling dat de kolom verbreed wordt, ivm opmaak.

Ben de hele morgen al met dit tabelletje bezig geweest maar kom er niet uit!

Alvast bedankt!
William

Bijlagen

Zet de variabelen in een apart tabelletje in je werkblad (of elders) en gebruik de functie vert.zoeken.

Groeten,

M.

Oke, een stukje op de goede weg. Bedankt.
Echter lukt dit mij ook niet helemaal.. :confused:
Wat doe ik fout?

Heb je ook nog antwoord op vraag 2?

Bedankt!!
William

Bijlagen

Perfect, het werkt!
Ik ben alleen wel erg benieuwd hoe je die naam hebt toegevoegd, zodat ik het ook zelf kan..

Bedankt!!

Betreft vraag 2: Dit is niet mogelijk als je valideren > lijst gebruikt. het enige wat je kan doen is de kolom breder maken, of een keuzelijst gebruiken (formulieren > keuzelijst).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan