• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Scoreverwerking in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimmie01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
4
Als eerste mijn complimenten voor deze site en forums en dank voor de uren leesplezier die zij mij al heeft gegeven alsmede de informatie.

Graag wil ik een probleem voorleggen waar ik niet uitkom.

Ik probeer in excel een scoreverwerking mogelijk te maken waarbij blad1 wordt genaamd 'invoer' het blad waar alle gegevens op worden ingevoerd.
De gegevens bestaan uit een rij met de cellen: Naam, pasnr, vereniging, klasse, score1, score2, score3 score4 en als laatste een cel met de (automatische) optelling van score 1+2+3+4).

En dat wanneer een deelnemer in klasse H zit deze regel met egevens naar een blad gaat genaamd H, Van de deelnemer die in klasse c zit de gegevens naar blad C enz. Voor de klasses H t/m F.

Ondanks het velen lezen én proberen wil het niet lukken wellicht kan iemand hulp bieden.

Groet,

Wimmie
 
Beste Wimmie,

Als eerste Hartelijk welkom op Helpmij.nl
Leuk dat deze site je vele uren leesplezier heeft kunnen bieden.
Waarschijnlijk ben je dan ook wel eens het verzoek van de helpers tegen gekomen om een voorbeeld bestandje.

Ook hier is een voorbeeldbestand gewenst.
Waaraan voldoet een goed voorbeeld bestand?
* Zoveel mogelijk het originele bestand benaderen
* Alle gevoelige info is veranderd
* Alle prive gegevens zijn veranderd
* Namen zijn veranderd
* eventueel (al dan niet gekleurd) een voorzet hoe je het hebben wilt ( de kleur kan dan aangeven dat dit nog aangepast moet worden)

Succes,
 
scoreverwerking in ecxel

Goedeavond,

Inderdaad deze had ik direct moeten bijvoegen, bij deze.

Groet,
Wimmie
 

Bijlagen

  • scorelijst test.xlsx
    23,2 KB · Weergaven: 24
Kan gebeuren.
Hierbij het voorbeeld bestandje terug met formules in tabblad H.
Als het bestand groot wordt zou ik je aanbevelen om via VBA te gaan werken (maar dat is niet mijn "ding" hiervoor zijn er weer andere)

Succes,
 

Bijlagen

  • scorelijst test(T1).xlsx
    23,4 KB · Weergaven: 35
Dank voor de opzet, echter het trickie gedeelte zit er nog in; bij het invoeren van een tweede en een derde deelnemer(meerdere dus) wordt weer de eerste regel(deelnemer) geplaatst in het blad H. En het lukt mij maar niet om een 'verwijzing' te maken dat de "H" deelnemers naar blad H geplaatst worden Deelnemers in klasse "B" naar blad B enz.

Wil je nogmaals je licht op de zaak laten schijnen????

Groet,

Wim
 

Bijlagen

  • scorelijst test2.xlsx
    24,9 KB · Weergaven: 24
Foutje bedankt,

Formule aangepast, zie voorbeeldbestand.

Succes,
 

Bijlagen

  • scorelijst test(T2).xls
    53 KB · Weergaven: 38
Martin, Mon ami tou jours,

Helemaal super dank je wel.

Precies wat ik wilde.

Wil ik alleen nog van je weten op welk argument (kolom) het bestandje de gegevens verplaats naar blad 'H'.

Kolom 'E' bepaald de verwijzing(toch?) maar dat vind ik nergens terug. Ik dacht de formule te kopiëren voor de bladen(klasses) A,B,C,D,enz d.m.v aanpassing v.d verwijzing?

Groet vanuit het pittoreske Monster
 
Beste Wimmie,

Sinds wanneer is een "Monster" pittoresk ? :)

Op blad H kijkt de formule in kolom C naar de klasse (H in dit geval) op tabblad invoer en retourneert het pasnummer wat daar bij hoort. De rest van de formules gaat de info opzoeken op het blad invoer aan de hand van het pasnummer in kolom C tabblad H.

Als je alle tabbladen op H ( en invoer natuurlijk ) na verwijderd, onderstaande formule op tabblad H in bijvoorbeeld Cel A1 zet
Code:
=SPATIES.WISSEN(RECHTS(CEL("bestandsnaam");LENGTE(CEL("bestandsnaam"))-VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))))
De formule in C2 pas je daarna aan naar deze:
Code:
=ALS(AANTAL.ALS(invoer!$E$2:$E$11;$A$1)>=RIJ(A1);INDEX(invoer!$C$1:$C$11;KLEINSTE(ALS(invoer!$E$1:$E$11=$A$1;RIJ(invoer!$E$1:$E$11));RIJ(A1)));"")
Sluit de formule af met CTRL+SHIFT+ENTER (MATRIX-formule) en trek dit zover door als jij denkt dat nodig is ( vergeet ook niet eventueel de overige formules verder door te trekken) Pas daarna het blad verder aan zoals jij wilt. Kopieer daarna het blad en noem deze kopie A, volgende kopie noem je B etc. etc.

Er wordt dan automatisch naar A, B, . . . . H gekeken.

Succes,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan