Screamer Radio

Status
Niet open voor verdere reacties.

an tonius

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2007
Het programma werkt niet. Ik krijg geen enkel radiostation binnen maar een foutmelding: Verbindingsfout, connection timeout, gestopt, geen bron beschikbaar. Het aan of uitvinken van proxysupport maakt geen verschil en ik krijg ook geen vraag van de Firewall (GData) of een verbinding is toegestaan.
Iemand met een oplossing misschien?

Laatst bewerkt:
radio-online is een perfecte keus,draai er alpaar jaar mee,zonder problemen :thumb:

Ik kwam bij Screamer Radio terecht omdat ik op zoek was naar een programma om streaming audio, m.n. internetradio, op de vaste schijf op te slaan. Deze software zou dat kunnen en heeft daarnaast een database met meer dan duizend radiostations, schat ik zo. Maar bij mij werkt het niet. Al zoekende kwam ik ook nog bij andere streaming audio en video rippers terecht: Harddisk Ogg, Streamripper en Net Transport. Geen van die rippers krijg ik aan de praat (overal gaat er iets anders fout) en ik kom niet achter de oorzaken. Misschien iets met de firewall maar dat betwijfel ik en de forums betwijfelen dat ook.
Radio Online is misschien leuk voor wat internetradio en tv maar je kunt er de stream niet mee opnemen.

Antonius.

Laatst bewerkt:
Het gaat inderdaad om het opslaan van internetgeluid (internetradio of radioprogramma's on demand). Maar als je met Screamer Radio al geen enkel station kan ontvangen dan kom je aan het opnemen niet toe en is dat voor het probleem ook niet van belang om te noemen.
Audacity kan ook internetgeluid opnemen zie ik in de beschrijving, echter doet dat vanaf de geluidskaart, m.a.w. na de DA-decoder oftewel analoog. De betere rippers pikken de stream vanaf de netwerkkaart waar die nog digitaal is, dat geeft wat meer ruimte voor kwaliteit.
Groet, Antonius.

Gebruik je misschien Vista Antonius? In dat geval zou je te maken kunnen hebben met DRM. Lees hier even wat je daar aan (tegen) kunt doen. Het betreft in het bewuste artikel Audacity maar mss geeft dat ook de oplossing voor Screamer e.d.

De stream-rippers functioneren niet op XP-SP3. De DRM-info is toch handig voor de laptop waarop Vista bestuurt.

Vr. groet, Antonius.

streaming audio opnemen

Na wat zoeken stuitte ik op de Freecorder audio recorder voor Windows http://www.applian.com/sound-recorder/ De stream van een radiostation is hiermee prima op te nemen. Het programma heeft zelf geen radiogids maar je kunt wel stations toevoegen. Korte handleiding op internet.Probleem opgelost. Iedereen dank.
Antonius.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan