Screen Capture

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamefreak23

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Hallo Helpmij-ers.
Ik zou het leuk vinden als jullie mijn eigen gemaakte programmatje willen testen!
Dit programma is een screen-capturer (net zoals je maakt met PrtSc).
Maar dit programma is eigenlijk bedoelt voor mensen die niet weten hoe ze een PrtSc kunnen maken/de PrtSc knop stuk is.
Ik hoop dat jullie ook verbeteringen hebben...

Download => Klik! <=

Ik heb dit programma gescand met VirusTotal , en 1 Antivirus (geen bekende volgens mij) zegt dat dit een Trojan is. Dit is totaal NIET zo.
Je kan het zelf testen , MalwareBytes , en je eigen virusscanner.
U kunt dit programma ook hier vandaan halen en de reacties lezen van mensen

Ik heb dit met zorg en passie gemaakt.

Met vriendelijke groet
Gamefreak23

Leuk tooltje, maar zit tevens ook al standaard in windows en meeste mensen weten dat er ook een knop is voor een printscreen.

Maar sommige mensen (die nog niet veel met computers kunnen) weten dat niet. En daar is dit tooltje voor :)

Leuk gedaan, maar ik heb toch een paar puntjes van kritiek.

Je programma is half Engels en half Nederlands. Maak het of volledig Nederlands of volledig Engels.

De Window Opacity optie werkt, zoals je zelf al aangaf, niet goed en is naar mijn mening overbodig, vooral doordat deze niet goed is geprogrammeerd. Wat heb je aan een form die amper te zien doordat deze bijna 100% transparant is. Als je deze optie erin wilt laten zorg er dan voor dat de code goed werkt en ga nooit voor 100% transparantie. Ga voor een 0-70% range.

Verder is het misschien een idee om de 'Save in' (Opslaan als) knoppen inactief te maken zolang er nog geen screenshot is gemaakt.

Opacity

'Jouw code in trackbar1_scroll
Me.Opacity = (Me.TrackBar1.Value / 100)

Tip,
Private Sub TrackBar1_Scroll(ByVal sende...
If Me.Opacity < 0.1 then
Me.opacity = 0.1
Exit sub
Else
Me.Opacity = (Me.TrackBar1.Value / 100)
End If
End Sub

(Let wel even op dat je de eigenschappen van Trackbar1 minimum en maximum goed instelt.)

Misschien kun je het programma iets minder complex maken en dat het minder ruimte in beslag neemt.
Het programma bijvoorbeeld .TopMost=true (eigenschap) maken zodat wellicht in game een screenshot kunt maken eraan toevoegen.

Success!

Laatst bewerkt:
Topmost werkt alleen in de applicatie zelf voor verschillende schermen, bijvoorbeeld voor een dialoog. Het werkt niet op het de hele tijd op de voorgrond te hebben...

Pim

Eindelijk een mooi programmaatje om te testen !
1- Pas de borderstyle aan zo dat hij niet meer groter/kleiner is te krijgen
2- Exit knop is een beetje overbodig
3- Een sneltoets zal wel makkelijk zijn (duidelijk uitleggen wat wat is) zo dat de oudere computer gebruikers onder ons het ook snappen
success

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan