Screen mirroring op een Samsung Smart TV, vanaf een laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

hopelooss

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2009
Hallo,

Ik heb net een nieuwe Samsung Smart TV aangeschaft (UE40H6200). Nu wil ik het beeld op mijn Dell XPS 15 (windows 8.1) weergeven op de TV.
Volgens een video op youtube zou dat moeten lukken door op de tv de source "screen mirroring" te selecteren (dat lukt) en vervolgens op de computer de zijbalk tevoorschijn te toveren en op devices te klikken (lukt ook). Dan staat er een optie projecteren, en als ik daar op dupliceren klik zou ik moeten kunnen kiezen voor mijn TV. Als ik op dupliceren klik flikkert het scherm en wordt het beeld op mijn laptopscherm kleiner. (het beeld is nu vierkant, aan beide zijden is een zwarte balk).
Maar op mijn TV gebeurt niks.
Als naar de instellingenapp in windows 8 ga (dus niet het configuratiescherm) en daar kijk bij Pc en apparaten -> apparaten, staat mijn TV daar niet genoemd. Ook als ik op "een apparaat toevoegen" klik wordt de TV niet gevonden.
Volgens mij moet het wel mogelijk zijn... Screen mirroring vanaf mijn LG G2 met lollipop lukt wel op de samsung TV.
In apparaatbeheer is 1 apparaat dat een fout aangeeft,

Misschien ongerelateerd, maar het is me vandaag ook niet gelukt om een goede HDMI verbinding te krijgen tussen de TV en de laptop. Ik denk dat dat ligt aan het feit dat de Dell beschikt over een onboard intel grafische kaart, en een "losse" NVIDIA Geforce grafische kaart... Maargoed, misschien dat dit er mee te maken heeft.

ALs de resolutie van de TV-driver chip hoger is dan die dat je GPU-chip ondersteund dan kan die wel eens niet gaan werken. Zijn de resoluties niet te ver af? (bvb GPU: 1920*1080 en TV 600*800, dom voorbeeld.). Kabel kan geen limiet hebben sinds Digitale signalen 0-1 zijn :P

ALs de resolutie van de TV-driver chip hoger is dan die dat je GPU-chip ondersteund dan kan die wel eens niet gaan werken. Zijn de resoluties niet te ver af? (bvb GPU: 1920*1080 en TV 600*800, dom voorbeeld.). Kabel kan geen limiet hebben sinds Digitale signalen 0-1 zijn :P

Even kijken, voor mijn laptop beeldscherm kan ik een maximale resolutie instellen van 1366 x 768. In de manual wordt deze resolutie ook genoemd als ondersteunde resolutie.
Over welk probleem heb je het trouwens nu? Het screen mirroring probleem, of van de HDMI kabel? Of beide?

Is het trouwens niet raar dat als ik op dupliceren klik, het scherm bijna vierkant wordt (de verhoudingen van 800 x 600)? Je zou denken dat hij een ander beeldscherm in gedachten heeft...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan