screen of dead

Status
Niet open voor verdere reacties.

ottermannetje

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2012
Hallo iedereen,
ik heb een (denk ik) groot probleem met mijn windows 8 laptop (asus vivobook 202xe i3, 500gb).
als ik hem opstart en inlog krijg ik bij het welkomscherm het blauwe scherm met dat er een probleem is en dat is DPC_WATCHDOG_VIOLATION.
google zei dat ik hem moest restarten, en de firmware moest bijwerken en software moest updaten maar ik kan dus niet eens in mijn laptop.
ik heb nog windows 8 en geen 8.1.
mij laptop werd sinds twee weken steeds trager en vanmiddag liep hij vast met het huiswerk maken op word.
toen geforceerd afgesloten en hij deed het weer (nog steeds net zo traag als eerst)
tijdens het installeren van een nieuwe virrusscanner liep hij weer vast. en sloot zichzelf af. sindsdien de hele avond het blue screen of dead.
weet iemand een oplossing? hij is voor school dus factory reset is echt zeer onhandig vanwege al mijn hw.
gr. Merijn

edit: de ventilator van de laptop begon toenet heel hard te blazen en heb hem maar geforceerd afgesloten want het was echt niet normaal hard.
gr. merijn

Laatst bewerkt:
Hallo.Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken. Vermoedelijk heeft het toch iets met apparaat stuurprogramma's te maken. Je kunt de nieuwste stuurprogramma's proberen te downloaden op de website van de systeemfabrikant. Proberen kan geen kwaad. En of gooi die virusscanner er eens af.

Het probleem is dat ik de laptop al niet kan opstarten. Hij loopt vast op het welkomscherm.
Gr. Merijn

Merijn.
Wellicht eerst dit even overwegen.

Ontkoppel alle externe USB apparaten die niet essentieel zijn, zoals USB, printers, webcam, scanner, externe harde schijven en/of USB sticks.

Start de computer weer opnieuw op.

Anders ten tweede start je laptop op in veilige modus als het kan met netwerkondersteuning.

Ik dacht dat je schift+F8 herhaaldelijk moet toetsen voor de veilige modus.

op f8 tikken is voldoende, shift hoeft niet voor opstart in veilige modus

opstarten in veilige modus haalde niks uit. uiteindlijk systeemherstel gedaan en het probleem was opgelost. alleen moest ik alle programmas opnieuw installeren.
gr. Merijn

Oke systeemherstel is goed. Hopen dat het niet meer terugkomt. Jij ook bedankt. ;)

Ik heb ook eerst gezegd overwegen he. Het zou een mogelijkheid geweest kunnen zijn. Ik kan niet zien he. Hahaha :eek: :p :shocked: :cool: ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan