Screensaver onder XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

cateyes

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Hoi,

Weet iemand waar ik een gedownloade screensaver moet neerzetten om hem onder Windows XP te kunnen gebruiken? Heb er een gedownload, maar hij verschijnt niet in het rijtje screensavers waar ik uit kan kiezen.
Heb hem al op verschillende plaatsen neergezet: map Windows, map System en map System32, maar: niente.
Opnieuw opstarten helpt ook niet.

groetjes

Antwoord: Om een foto als achtergrond te gebruiken, rechtsklik je met je muis op het Bureaublad. Kies voor Eigenschappen om het dialoogvenster Eigenschappen voor Beeldscherm te openen. Om een andere achtergrond te kiezen, klik je op het tabblad Bureaublad. Onder Achtergrond zie je een heleboel afbeeldingen die standaard bij Windows zitten. Wil je een andere afbeelding kiezen, klik dan op Bladeren. Daarmee open je een soort Verkenner, waarmee je het bestandje kan aanduiden dat je als achtergrond wil gebruiken. Klik op Openen om te bevestigen. Met een druk op Toepassen verschijnt jouw foto op je Bureaublad. Vult de foto niet het volledige scherm op, dan kan je dat corrigeren door onder Positie te kiezen voor Spreiden.

Je schermbeveiliging kan je instellen in het tabblad Schermbeveiliging. Windows biedt je opnieuw een aantal standaard-schermbeveiligingen aan. Eén van de mogelijkheden is Diavoorstelling Mijn afbeeldingen. Die schermbeveiliging gebruikt alle afbeeldingen die in de map Mijn afbeeldingen opgeslagen zijn. Via de knop Instellingen kan je nog bepalen hoe lang elke afbeelding te zien moet zijn, en of er overgangseffecten gebruikt moeten worden. Klik op Toepassen en tenslotte op OK om al je wijzigingen door te voeren. Wie niet over Windows XP beschikt, kan natuurlijk ook genieten van een zelfgemaakte screensaver. Surf naar http://www.gphotoshow.com/gpshow_free.htm en download gPhotoShow. Dat is een gratis programma waarmee je precies hetzelfde effect bekomt. Leun vervolgens achterover, wacht tot de schermbeveiliging in actie schiet, en geniet van je vakantiefoto's ! – BC

bron : http://www.clickxmagazine.be/ezines/35eclickx1.htm

Laatst bewerkt:
De screensavers zou altijd in het mapje system32 in windows plaatsen.
Let wel op de extensie, deze moet wel eindigen op .scr.
Is het er een met een instal/setup moet deze ten alle tijden in je rijtje voorkomen an de screensavers.
Kijk maar eens goed naar de benaming van het bestand.

zat te suffen dus, doordat jackall het had over "install/setup", realiseerde ik me dat ik hem alleen had gedownload, moest nog installeren. Nu doet ie het wel. thanks!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan