Screensaver start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Sinds vanmiddag start mijn screensaver niet op; ik heb weinig dingen gedaan op de PC maar wat ik ook probeer; de screensaver start niet op.
Ik heb nu een screensaver van Mijn Afbeeldingen en alles staat gewoon goed ingesteld; maar ook de screensavers die standaard op XP zitten (zoals vliegende objecten e.d.) starten niet op; er gebeurd helemaal niets terwijl de instellingen toch echt goed staan...weet iemand een oplossing voor dit vage probleem?

Hoi,

misschien last van een beetje spyware?

Scan eens met Ad-Aware en Spybot S&D

Spyware gecontroleerd; vond wel iets maar niet heftige dingen, geen effect.
Systeemherstel zou ik ff moeten kijken; zijn er geen andere mogelijkheden?

Soms wil het wel eens helpen om daadwerkelijk stekker eruit, 10 min wachtenen ales opnieuw aanzetten

Geplaatst door Berjos3
Spyware gecontroleerd; vond wel iets maar niet heftige dingen, geen effect.
Systeemherstel zou ik ff moeten kijken; zijn er geen andere mogelijkheden?

Antispywareprogramma(s) ziet(n) soms niet alles, mogelijk zitten er nog steeds restanten rotzooi op je pc. Je zou een Hijack This Log kunnen plaatsen, dan weet je zeker dat je pc eventueel spywarevrij is:

* Kijk hier voor uitleg Hijack This:
http://www.antispywareoffensief.nl/hijackthis/handleiding.html

* Plaats daarna je Hijack This Log in de volgende sectie:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld daar ook je probleem erbij.

* Zie ook deze mededeling waarom je een Hijack This Log op een ander forum moet plaatsen: http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?s=&forumid=272

Ik heb 'm geplaatst...ff afwachten
Vreemd is wel dat ik als ik op 'voorbeeld' klik ik 'm gewoon te zien krijg...

Ik weet nu waar het probleem zit; is een beetje lang en vaag verhaal.

Maandag heb ik een nieuw toetsenbord gekocht omdat het oude toetsenbord 't amper deed; helaas zag ik toen ik alles had uitgepakt dat 't versie 1.1 was en dat mijn oude toetsenbord 1.0A was. Daarnaast wilde ik graag mijn oude muis behouden (kreeg zo'n muisje erbij...niet geweldig) en dus zat ik met een klein probleem.
Ik heb toen voor de volgende ietwat scheve constructie gekozen: oude muis + ontvanger (muis en toetsenbord zijn draadloos) in de ps2 poort van mijn PC zoals ze al zaten, daar heb ik niets aan gewijzigd. Nieuwe toetsenbord + ontvanger in een USB poort en juiste software instaleren. Zo gezegd zo gedaan en jawel; alles werkt prima en alles doet het ook, ik had dus niet gekeken naar de screensaver tot dat ik het donderdag opeens merkte dat ie niet meer aanging.
Gisteren heb ik bij wijze van proef de USB kabel van het nieuwe toetsenbord uit de poort gehaald en nu ging de screensaver wel aan; kortom, de USB poort die aanstaat zorgt er schijnbaar voor dat mijn screensaver niet aan wil...ik vind dat raar want officieel zou ie het gewoon moeten doen.
Ik weet dat het niet de ideale constructie is voor muis+toetsenbord maar 't doet 't allemaal wel maar alleen de screensaver wil maar niet aan doordat het toetsenbord in de USB poort zit...

Iemand hier een oplossing voor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan