screensaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

filip semey

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2003
bij Win XP zitten screensavers, als ik er toevoeg dmv een setup.exe komen die ook voor in de lijst maar als ik manueel *.scr files in de desbetreffende folder zet, komen deze niet in de menulijst. wat doe ik verkeerd?

Even een long shot in de hoop dat iemand invalt, want ik heb het nog niet kunnen vinden.
Is het mogelijk dat de map tegen schrijven beveiligd is?
In dat geval kan het .exe zich wel installeren en de .scr niet, die je er zo inzet.

screensavers

dat moet de map "windows/system32" zijn. alle scr-files staan er wel degelijk in, ook degene die ik er zelf in gesleept heb.
als ik dubbelklik op die files, starten de screensavers wel, maar ze komen dus niet voor in het dropdown menu van de schermbeveiliging.

Neem aan dat je reeds gereboot hebt.
Dan is eigenlijk de enige conclusie dat je niet in het goede bestand zit.
Andere optie is dat de files verborgen zouden zijn en daarom mogelijk niet zichtbaar.

screensavers

onbegrijpelijke uitleg, vrees ik. ik kan de files zien dus ze zijn niet verborgen en rebooten helpt geen zier. kan ik misschien een exe bestand maken om die scr's te installeren? en zoja, hoe schrijf ik dat? ik ben geen programmeur, hé.

Mogelijk dat een koppeling naar een ander bestand aanwezig is die het menu bij beeldschermeigenschappen laat zien.
Op de een of andere wijze komen ze daar niet terecht terwijl je ze wel in het door jou genoemde bestand ziet.

Tja, XP beschermt je tegen jezelf. Dus geen uitvoerbare programma's die XP niet heeft goedgekeurd.

Was ff zoeken maar ik heb je verwijzing gevonden.

Neem tenminste aan dat je http://www.themexp.org/howto.php bedoelt. Maar heb nog niet ontdekt wat dat helpt voor het probleem dat filip aangeeft. Het gaat niet om de vraag dat hij een java of Xactive gestuurde desktop wil hebben, maar om een simpele screensaver.

Dus misschien kun je iets meer uitleg toevoegen?

bedankt voor de reacties maar op die website heb ik niks bruikbaars gevonden.
ik stel het volgende voor: al mijn screensavers zitten in de windows root directory (win xp home gebruik ik), dus ook degenen die ik niet in het schermbeveiligingsmenu terugvind. voor de volledigheid; die screensavers werken allemaal als ik dubbelklik. wil iemand het volgende uitproberen: de screensaver in bijlage in zijn/haar windows-folder zetten en dan zien of die in zijn/haar menu te voorschijn komt. zo ja, dan ligt het probleem bij mij en niet bij windows zelf. zo nee, dan weten jullie al iets meer van mijn probleem.
p.s. de extensie veranderen in "scr", want "scr's" mogen normaal niet in de bijlage blijkbaar :-(

eh, ik kan die screensaver niet uploaden, zelfs niet als ik hem hernoem in "jpg". misschien wil iemand de moeite doen ergens een screensaver (zonder exe-versie!) van het net te plukken en dan te doen wat ik voorstelde...

Ga morgen doen Filip!
Je hoort nog wel.
Misschien is jou bestand 'te groot' ??
Bijlage maximaal: 102400 bytes

Groetjes
Falco

bestand te groot? no way, man! het was maar 14,4 Kb. helpmij.nl kon blijkbaar zien dat ik een scr-file hernoemd had als jpg.
ik heb die screensaver dan maar geupload naar een site waaraan ik werk:

http://home.tiscali.be/nogutsnoglory/

klik op "auto" in het menu bovenaan.
bedankt voor je input!

Ik kijk morgen (vandaag dus) overdag. Ik stop zo en ga naar.....ZZZZZZZZZ
Heb bestand opgeslagen (ClockSVR)

Groetjes
Falco

Filip, sorry ik heb het even ERG druk deze dagen.
Maar wat is dat screensaver nu?? Dat is toch zwarte scherm??

Falco

zwarte scherm? als je dubbelklikt start je een zwevende analoge klok op een zwarte achtergrond.
ik heb 'm zelf gedownload van mijn site en met succes gestart.
take your time, ik ben niet gehaast. al blij dat iemand de moeite wil doen te helpen.
filipsemey@hotmail.com

Sorry Filip :o..maar toch :D

Ik heb gedaan wat jij vroeg. Het werkt niet. Het is erg mooi maar werkt dus niet..
Waarom? Ik denk omdat je nog een password moet hebben.
Als je rechte muis klikt en vervolgens Configuratie dan zie je dat Mr. Harris 5$ vraagt.
Misschien werkt daarna???

Mijn vertraging: laptop met XP was niet altijd thuis!

Groetjes
Falco

sorry hoor maar deze domme belg kan jou niet volgen. je zegt dat het erg mooi is maar niet werkt. als de screensaver niet werkt, hoe kan je dan hem mooi vinden?
de vraag ging oorspronkelijk (en nog steeds eigenlijk) of ik extra screensavers te voorschijn kan toveren in het menu schermbeveiliging dmv scr-files in de desbetreffende folder te zetten. is je dat gelukt?
citaat: "Als je rechte muis klikt en vervolgens Configuratie dan zie je dat Mr. Harris 5$ vraagt. "
op wat precies heb je rechts geklikt? als ik rechts klik op "CLOCKSVR.SCR" krijg ik de gewone info, over geld of de auteur zie ik niets staan. die screensaver was gratis, een paswoord heb ik zeker nooit nodig gehad.
nu, ik zet gewoon nog een paar andere screensavers op mijn site. misschien wil je de moeite doen om te zien of je die wel (bij mij dus niet) in je tabblad "Schermbeveiliging" kan halen. alle screensavers downloaden en werken bij mij, en dat zonder paswoord!
hopelijk hoor ik nog wat van je!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan