Screenshot in OE

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Hallo,
Weet iemand of het volgende mogelijk is???

ALs ik op printscreen druk, kopieer ik het beeld wat ik op dat moment voor me heb. Als ik dan in Microsoft Outlook een nieuw mailtje ga versturen en op PLAKKEN klik, krijg ik de printscreen als plaatje ingevoegd. Dit gebeurt bijvoorbeeld ook in Word.
Maar als ik outlook expres open en een mailtje wil versturen krijg ik de optie PLAKKEN niet.. Ook als ik ctrl V gebruik, wordt er niets geplakt.. Is dit dus onmogelijk? Of zie ik iets over het hoofd??

Daan,

Dit gaat volgens mij niet lukken.... je kunt wel met bijv. paint de printscreen wegschrijven
als een .jpg of .bmp en deze dan invoegen in je mail.

groet,

Remy

i know.. maar juist omdat het bij bijvoorbeeld mocrosoft outlook zo simpel gaat, hoopte ik dat dit mij MO ook zo was..

Volgens mij heeft dit te maken met het feit dat OE geen gebruik maakt van het klembord
van MS. Outlook en Wordt, etc zijn direct onderdeel van het Office pakket en daarom
mogelijk wel compatible met Klembord optie.....

Maar als ik in Word iets typ en dat kopieer en vervolgens plak in OE, werkt het wel... Dus volgens mij gaat dat niet helemaal op..
Ook als ik het screenshot eerst in word plak, van daaruit kopieer en plak in OE, werkt het wel.. Heel vreemd toch???

Nee niet vreemd, want dan gaat het om tekst en niet om een grafisch object.
Zoek niet verder ..... het is in OE niet en in Oulook wel mogelijk.
Sterker: in het nieuwe zusje van OE in Vista: Windows Mail, kan het nog steeds niet.

Dus een printscreen in Paint o.i.d. plakken en als JPG of BMP opslaan waarna het vervolgens als bijlage bij je mailtje in OE kan worden gevoegd....

Lijkt mij (ben geen expert) dat het ligt aan de manier waarop je berichten kunt schrijven in OE.

Zie bijlage, te bekijken als je een mail opstelt: Er staat RTF (HTML)

RTF-formaat lijkt mij geen formaat waar grafische plaatjes in kunnen?? Zover mijn kennis rijkt kun je daar geformatteerde tekst mee opmaken, maar niet meer dan dat.

Tijs.

Bijlagen

• mail_opstellen_OE.JPG
    mail_opstellen_OE.JPG
    26,5 KB · Weergaven: 50
Het lukt wel met kopieren-plakken als je het vanuit word doet..

Het lukt wel met kopieren-plakken als je het vanuit word doet..

Klopt inderdaad. Zelf ook getest: Plaatje vanaf het klembord geplakt in Word, Bewerken -> Alles selecteren, Kopieren, en daarna plakken in een nieuw bericht in OE.

Erg vreemd, maar inderdaad: Dat werkt wél...

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan