• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ScreenUpdate Permanent uitzetten in sjabloonbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wocky

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2014
Berichten
192
Beste,

Bestaat er een mogelijkheid om screenupdate permanent uit te zetten in excel?

Ik heb een bepaalde tekensoftware die excel aanspreekt om een stuklijst te genereren.
Dit programma opent excel, en gebruikt een bepaald sjabloon-bestand, om een nieuw excel bestand te creëren waarin regel per regel onderdelen (lengte x breedte x dikte) worden weggeschreven.
Bij een grote stuklijst neemt dit wel enige tijd in beslag, je ziet letterlijk elke regel geschreven worden.

Ik vraag me af of ik dit proces kan versnellen door de "screenupdate" permanent uit te zetten in dit sjabloonbestand.
Ik heb geprobeerd in vba, venster "direct" daar gewoon ingetypt "Application.ScreenUpdating = False", en dan opgeslagen.
Maar zonder resultaat.

Nu vermoed ik dat, als je excel sluit en later terug opent, dat de screenupdate automatisch terug op standaard aan zal staan... kan dit kloppen?

Heeft iemand een oplossing om de screenupdat permanent uit te zetten?
Ik zou misschien wel in een soort "event macro" de screenupdate kunnen uitschakelen van zodra het bestand geopend wordt...?
Schiet me net te binnen, ben nog niet zo bedreven in vba, momenteel cusus aan het doornemen, daarom dat het me net te binnen schiet.

Kan iemand mijn hiermee wat verder helpen?

Alvast bedankt.
Wocky.
 
Je zou een .xlt of .xltm bestand kunnen maken voor het tekenprogramma.
In de module "ThisWorkbook" zet je dan onderstaande code
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Application.ScreenUpdating = False
End Sub
Misschien dat dit werkt als het tekenprogramma's macro in de template toelaat.

p.s. welk tekenprogramma is het? solidworks?
 
Laatst bewerkt:
Beste,

Het tekenprogramma is Top Solid en deze laat inderdaad macro's toe in de templates.
Ik vraag me nu wel af... ik zal vermoedelijk ook een actie moeten ondernemen om de screenupdating terug aan te zetten... anders zal ik sowieso geen resultaten te zien krijgen misschien.
Ik test het morgen uit.

Groeten Wocky
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan