screenupdating false werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

deschrik

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Bij het starten van een bepaalde code gebruik ik de onderstaande code. Echter zie je nog wel het verspringen naar de verschillende tabbladen waar acties worden verricht nadat is gedrukt op de knop waaonder de code zit. Weet iemand hoe dit kan?

Code:
Application.ScreenUpdating = False
Application.Calculation = xlCalculationManual

Bij het starten van een bepaalde code gebruik ik de onderstaande code. Echter zie je nog wel het verspringen naar de verschillende tabbladen waar acties worden verricht nadat is gedrukt op de knop waaonder de code zit. Weet iemand hoe dit kan?

Code:
Application.ScreenUpdating = False
Application.Calculation = xlCalculationManual

Rara... dat hangt van de code af zeker... :eek:

Om in VBA bewerkingen uit te voeren hoeft helemaal niet naar werkbladen gesprongen te worden.
Benoem de bladen waarmee je wil werken

c0=Workbooks(1).sheets(2).range("A2")
c1=Workbooks(2).sheets(3).range("F10")

Wat is de volledige startcode?
Wordt tussentijds nog naar een andere module gesprongen waar screenupdating tussentijds op true wordt gezet?
Het snelste te controleren door de startmacro eens stap voor stap te doorlopen.

Dankzij onderstaande code springt hij automatisch naar de desbetreffende werkbladen, terwijl ik de screenupdating op false heb staan.

Code:
    Sheets("1").Range("B8:H8").Copy
    iSchrijfRij = Sheets("2").Range("A502").End(xlUp).Row + 1
    Sheets("2").Rows(iSchrijfRij).PasteSpecial xlValues

En dit?

Code:
Sheets("2").Range("A502").End(xlUp).Offset(1).Resize(, 7).Value = Sheets("1").Range("B8:H8").Value

Wigi

Wigi, hartelijk dank voor de code! Hij werkt.

Alleen vraag ik me nog af wat het volgende precies inhoud:
Code:
Offset(1).Resize(, 7)

Ik heb iets te vroeg gejuicht:(
Code:
Sheets("2").Range("A502").End(xlUp).Offset(1).Resize(, 7).Value = Sheets("1").Range("B8:H8").Value

Als ik nu in regel 8 van blad 1 een waarde invul, bijv. 100, vervolgens nog een keer regel 8 vul met waarde 200 en daarna nogmaals een waarde invul van 300, vervolgens op de knop druk die de code activeert, is alleen de 300 (de laatst ingevulde waarde) zichtbaar op blad 2. Wie o wie weet hoe ik bovenstaande code zo kan aanpassen dat alle regels kunnen worden gekopierd naar blad 2??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan