• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

screenupdating

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilbert1967

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2004
hallo

wat doe ik fout?

Sub begin()
ActiveWorkbook.Sheets("welkom").Activate
Load frm_start
frm_start.Show
ActiveWorkbook.Sheets("welkom").Activate
Load frm_opslaan
frm_opslaan.Show

Application.DisplayAlerts = True
Application.ScreenUpdating = True
'overzicht
End Sub

Sub vragenscherm()

Dim c As Range
Dim waarde As String
' Dim teller As Integer
' Dim teller_vraag As Integer
'
Application.ScreenUpdating = False
ActiveWorkbook.Sheets("vragen").Activate
Range("D2:H81").Select
Selection.ClearContents

De functie Application.ScreenUpdating = False geef toch het scherm vragen daarna

wat is er fout?

mvg
wilbert

Je verwisselt het een en ander.
Screenupdating -> zorgt voor/of niet schermopbouw en verhindert dus het flikkeren.
DisplayAlerts verhindert de vragen die komen bij de handelingen die uitgevoerd worden.

Dus die 2 moeten aan het begin van uw code op False gezet worden en op het einde op True

Cobbe

wilbert1967, Je laat helaas niet de rest van je code zien. Maar ik vraag me af of je aan het einde van je code weer terugschakelt naar je 'basissheet'. Als je dat niet doet zal je inderdaad uiteindelijk je geselecteerde sheet 'vragen' zien. Het screenupdating = false voorkomt dat je dat schakelen tussen die schermen ziet gebeuren (en dus niet wat jij denkt dat er gebeurt...).

Voorbeeldje van 'weer terugkeren naar je basissheet'...
Code:
Sub f()

Application.ScreenUpdating = False
    Sheets("Sheet1").Activate
    Range("A1").Value = "hallo"
    Sheets("Sheet2").Activate

Application.ScreenUpdating = True

End Sub
Als je dus hierbij het 'ScreenUpdating' achterwege laat, zie je dat je sheets wisselen. MET 'ScreenUpdating' lijkt het alsof er niets is gebeurd.

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan